Anonym (Osäker) skrev 2024-01-16 20:58:36 följande:
Jag anser inte att det behöver ha varit någon spänning eller så mellan dom. De har en gemensam bakgrund, jag delar inte samma bakgrund som min sambo och därför har jag även svårt att förstå hur det varit för honom. Att han pratar med någon annan om det gör inte mig något. Men självklart har jag svårare att lita på honom nu men som sagt, jag väljer att försöka lita på honom för att inte skada vårt förhållande. Hur skulle ni som menar att man inte ska lita på partnern om den haft intensiv kontakt med någon av motsatt kön?
Jag skulle nästan bli lika sårad som om han var otrogen om han hade en kvinnlig vän som han kunde anförtro sig/prata med på ett sätt som han inte kunde prata med mig på. Man måste inte ha varit med om exakt samma saker för att kunna tala och lyssna med varandra.
Jag menar på att man inte kan lita på en partner som har intensiv kontakt med en kvinna av den anledningen att förtroendet är redan brutet oavsett om han varit otrogen eller inte.
Bara att han har den kontakten. Redan där har vi sveket. Det räcker för mig. Det spelar ingen roll att inget har hänt. För det har hänt nåt. De har haft intensiv kontakt och anförtror sig saker till varandra.
Och alla borde veta att de flesta partner blir oroliga om ens partner plötsligt har nån bästis av motsatt kön. Och varför vill man göra sin partner orolig? Varför vill din man med flit göra dig orolig? Förstår du inte att det är respektlöst redan där.
Och sedan är det så vad folk än skriver här i tråden. Att det har självklart varit någon sorts spänning eller flirt mellan dem. Jag tror att i 98 % av alla sådana här fall så är det så. Det kanske inte har hänt nåt och det kanske inte kommer hända nåt. Men nån slags spänning finns det garanterat i majoriteten av de här fallen. Annars håller man inte på sådär.
Inte sjutton skulle jag plötsligt börja messa intensivt med nån manlig kollega och göra min sambo orolig. Ändå gången man vill riskera det är om spänningen överstiger samvetet.