Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet
Nu var jag för otydlig igen... alltså "bästa vänner" på snapchat, som i att man skickat mest till varandra. Inte hans bästa vän i verkligheten, det är ju jag som är det.
Jag är i alla fall väldigt glad att han tog bort henne och att hon tycker det var okej och att ingen av de hade avsikten att påbörja någon form av relation. Han menar att han har rent mjöl i påsen och inte skickat något olämpligt till henne. De har bara pratat vardagliga saker och jobb, under arbetstid. På kvällen vill han umgås med mig och han är fortfarande lika kärleksfull som han alltid varit.
Vi har pratat mycket nu och jag ska ta tag i mina tillitsproblem.
Så tänk efter när du "jobbar med dig själv", det är inte bra att ha tillitsproblem men det är heller inte bra att vara naiv heller. Det du ska sträva efter är att bli normal, dvs varken för paranoid ELLER naiv som går på vad som helst.
Det är ganska naturligt att bli misstänksam om ens partner helt plötsligt börjar ha väldigt nära kontakt med någon annan, vår hjärnor är byggda för att märka mönster och lägga märke till sånt som sticker ut från det vanliga. Men att bli misstänksam är ju INTE samma sak som att man TROR att det är fel, det betyder att man helt enkelt inte vet om det är så eller ej.
Ta tex bilbälte, man tar inte på sig det för att man tror att man kommer smälla för då skulle man ju förmodligen inte kliva in i bilen alls, man tar på sig det för att man tror inte alls att man kommer smälla men förstår att man skulle KUNNA smälla och det är ju inte samma sak som att ha tillitsproblem eller vara paranoid, eller hur?