Inlägg från: Anonym (En man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En man)

Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet

Miooo skrev 2024-01-13 19:58:38 följande:
    De jag känner som varit otrogna har inte varit det av misstag. De har snarare varit på jakt 
    Min erfarenhet är tvärtom. Jag har varit otrogen flera gånger, mitt ex var det flera gånger, kollegor har varit otrogna med mig när jag var singel. Ingen av gångerna var det planerat utan uppstod kemi när man umgicks med andra personer. 
  • Anonym (En man)
    Studentpappa skrev 2024-01-13 20:40:55 följande:
    Ja hur kan du annars ha så bra koll menar du? Du har koll på tillvägagångssätt, vanligaste mötesplatsen, hur det initieras osv. Antingen har du livlig fantasi eller erfarenhet.
    Det finns statistik och böcker om detta. Exempelvis den nakna sanningen som släpptes inte för så länge sedan. Idag är det vanligast att vara otrogen med en kollega. Och olika saker ökar risken för otrohet. Exempelvis att umgås själv med en attraktiv person av andra könet är en risk. Ha låg självkänsla är en risk om man är kvinna. Att vara självsäker är en risk om man är man. Att vara extrovert ökar risken. Att vara introvert minskar risken. 
  • Anonym (En man)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-01-12 16:08:13 följande:
    Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet

Hej, 
    Jag trodde aldrig jag skulle skriva något här men jag håller på att bli tokig.

Häromdagen såg jag att min sambo skriver med en kollega väldigt intensivt på snapchat. De är varandras "bästa vänner" på snapchat och har varit det i en månad. Jag frågade vad de skriver om och fick till svar att det är bara vardagliga saker och jobb. Jag förklarade för min sambo att jag blir väldigt orolig och ser inte logiken i att ha sådan intensiv kontakt utanför jobbet och att jag är rädd för att han ska få känslor för henne. Han blev ledsen att jag känner så men han menar att han aldrig kommer få känslor för henne för att hon är mycket äldre och han är inte ett dugg intresserad av henne. Han förklarar för mig att han älskar mig, vill bara leva med mig och ser bara en framtid med mig. Men jag nojjar ändå över detta och känner att jag inte riktigt kan lita på det. Hur skulle ni gjort, lita på honom och bara släppa detta?

Det är konstigt att gå och bli bästa vän med en person av motsatt kön samtidigt som man är i ett förhållande. Det betyder att man spenderat mycket tid med den personen och även haft intima samtal (dvs samtal om känslomässiga saker) och på den vägen skapat ett starkt känslomässigt band till en annan person. Det kan ses om en form av otrohet idag så länge som du inte tycker det är ok.

Sen tänker nog inte många på hur den typen av relationer faktiskt kan skada ens förhållande på olika sätt.

Det bästa är oavsett att vara öppen om  vem man pratar med och på vilken nivå man pratar. Dvs om man har känslomässiga samtal med någon så är det bra om man är öppen med det för sin partner. För det är ändå ens partner man i första hand ska söka känslomässigt stöd hos.

• Anonym (En man)
    Anonym ((är själv bästis med kollegan)) skrev 2024-01-15 18:03:18 följande:
    Ja nu är det bara så att jag är inte homosexuell, jag är bi. Och sedan tänker jag att om man tänker med hjärnan (och inte med kuken) så är det inga problem oavsett vilket kön man är eller inte är. Lite simpel hederlighet, helt enkelt. 
    Men känslor fungerar inte riktigt så. Umgås man mycket med en annan person och speciellt när man har roligt och även delar med sig av känslomässiga saker så bygger man upp en intim relation. Det är därför man en dag kan bli förälskad i en kollega. För kvinnor är det vanligaste formen av otrohet att man sätter sig själv i den typen av situation. Man är helt enkelt blind inför vad man gör.
  • Anonym (En man)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-01-16 15:06:30 följande:

Hur gör ni andra? Litar ni på er partner till 100%?

Jag litade på min partner till 100% tills hon hade en hemlig kontakt med en man som hon var förälskad i tidigare. De träffades inte vad jag vet och de flirtade inte heller via sociala medier. Däremot så hade de känslomässiga diskussioner och min sambo skrev även nedlåtande saker om mig  till honom. Förminskade vår relation och annat. De pratade om att ses. 

Men det som förstörde var att hon ljög om det. Sen tog hon inget ansvar alls. Hon ansåg inte att hon gjorde något fel. Och hon fortsatte att ljuga och bli arg på mig.

Det sabbade tilliten enormt. 

Svar på tråden Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet