Inlägg från: Anonymochgravid |Visa alla inlägg
  • Anonymochgravid

Vet inte vilken vecka jag är i?!

Hejsan.

Jag hade min senaste men mellan 6-12 november. Månaderna innan har mensen kommit med ungefär 5veckors mellanrum. Men nu är det såhär att i börjar på december, 5/12, så spydde jag första gången. Hade då börjat få illamående och lite ont i brösten.

Detta fortsatte men alla dom gravtesterna jag tog var negativa. Fram till och med nu i januari. Den 4/1 så plussade jag på stickan vilket är super kul. Jag tog även ett CB digitalt som då visade 1-2veckor.

Det är alltså detta som är mitt problem att alla symptom började när jag skulle fått min december mens och jag har hela tiden trott att jag bara haft lågt hcg och att jag ska räkna graviditeten från 6/11 när sista mensen var. Men nu säger barnmorskan att jag inte alls är så långt gången utan vi ska utgå från CB.

Grejen är att i denna region måste man betala själv för KUB och det verkar vara noga när man gör de och eftersom att jag nu inte vet vilken vecka jag är i så vet jag inte när jag ska boka KUB. 

Snälla hjälp, är det någon som vart med om liknande?

• Svar på tråden Vet inte vilken vecka jag är i?!
  • Anonymochgravid

Tack (Sofia)!

Har varit gravid en gång innan men fick MF. Nu har jag bokat vul hos en privat klinik så får vi se vad dom säger. Känner bara att denna ovissheten som blev när jag pratade med bm gav mig bara en stor orosklump.

Svar på tråden Vet inte vilken vecka jag är i?!