Inlägg från: Anonym (Sofia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofia)

Vet inte vilken vecka jag är i?!

Verkligen tokigt det där när man inte får vul om graviditetstest visar negativt. 

Är det första barnet?

När jag själv blev gravid under amning, en kondom som gick sönder 5 månader efter förlossningen, ville barnet inte amma längre. Kände mig gravid men fick blödningar en gång i månaden efter jag slutat amma. Tog säkert 20 graviditetstest som visade negativt under 3 månader. 

Blev i princip hånad av mvc när jag hörde av mig och misstänkte graviditet trots negativa graviditetstest och regelbunden "mens". Kallades "hormonåterställning". Hade med kraftigt illamående mm. Fick höra "OM du nu skulle vara gravid så kommer det en mage"... Ok tänkte jag. Ja magen kom och blev större, vägrades vul då jag varken hade ont eller positiva graviditetstest och regelbundna blödningar. Började känna sparkar och jag såg gravid ut i slutet men orkade inte bli dumförklarad och avvisad igen. Man är ju lite mer känslig som gravid, kanske jag resonerade så därför, var kanske dumt. Sen var det typ bara till förlossningen i full fart när värkar satte igång. Då blev jag istället dumförklarad över att jag inte förstått jag var gravid. Svarade då att hörrni, jag har tagit över 20 graviditetstest som alla visar negativt och hört av mig men blivit avvisad. Födde en frisk dotter på 4 kg tack och lov. 

Men det jag vill säga är att har du varit gravid förr vet du ju hur det känns och får väl lita på din magkänsla. Men graviditetstest kan visa negativt en hel graviditet så man ska inte lita blint på det. Då hade jag innan haft 3 graviditeter med positiva graviditetstest. Så varför det 4e gången blev negativt är det ingen som kan svara på. 

Lycka till och lita på din magkänsla.

Svar på tråden Vet inte vilken vecka jag är i?!