• Anonym (Nja)

Sjuåring i "fel" omklädningsrum?

Klart hon kan, men själv skulle jag självklart inte låta en så stor flicka gå in på herrarnas med tanke på gluttande äckelgubbar. Och ja, det finns såna även på badhus!

• Anonym (Nja)

Hon är dessutom gammal nog att själv gå in på damernas!

• Anonym (Nja)
    DaBrIn skrev 2024-01-08 17:28:02 följande:
    En sjuåring ska såklart inte gå ensam i ett dusch och omklädningsrum. 
    Vad är det för fel på det? På damernas naturligtvis!
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Fiona) skrev 2024-01-08 18:08:55 följande:
    Jag skulle snarare börja oroa mig för att hon skulle stöta på jämngamla klasskamrater där. Det skulle troligtvis vara både mer troligt, och kännas väldigt pinsamt att råka bli sedd naken av en klasskompis i den åldern.
    Sant, det är också en risk!
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Flickmamman) skrev 2024-01-08 21:53:02 följande:
    Hur tänker du att hon ska duscha utan kläder innan bad då? Eller är du en sån där som hoppar i badet utan att tvätta dig ordentligt innan?
    Du förstår väl varför man har klor i vattnet? Att blaska av sig med lite vatten innan gör knappast någon skillnad.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Flickmamman) skrev 2024-01-08 21:55:32 följande:
    Så det är därför det finns stora skyltar i omklädningsrummet, med instruktioner om att man ska tvätta sig utan badkläder, samt med tvål?
    Varför svarar du som goddag yxskaft? Har aldrig sett såna skyltar på de badhus där jag har varit iaf.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Flickmamman) skrev 2024-01-08 22:03:09 följande:
    Hos oss sitter sådana i omklädningsrummet. En enkel googling visar att flera kommuner har samma regler. Det är ju dessutom allmän kunskap och något de flesta människor borde veta om!
    Jaha och?? Du inbillar dig att alla gör det eller? Så igen....
    Anonym (Nja) skrev 2024-01-08 21:53:47 följande:
    Du förstår väl varför man har klor i vattnet? Att blaska av sig med lite vatten innan gör knappast någon skillnad.
    Det är just därför de har klor i vattnet!
Svar på tråden Sjuåring i "fel" omklädningsrum?