Vi som planerar barn 2025
Ja, när vi skulle skaffa första barnet 2011 så insåg jag ju att min extremt långa och oregelbunda cykel var ett problem. Har alltid haft så men tänkte inte så mycket på det som tonåring, sen gick jag på ppiller x antal år. När jag slarvade när jag var 18 så blev jag dock gravid och gjorde en abort.
Gick hos en feetilitetsklinik och där utreddes vi och allt var bra förutom just bekräftad pco:s. Blev två barn med hjälp av äl-stimulerande tabletter och en spruta för att ägget också med säkerhet skulle släppa.
Jag kan ta kontakt med dem igen men bor 21 mil bort nu och kliniken här är mycket dyrare så i och med att allt verkar ganska så normalt än så länge, så drar jag mig lite för det och tar ett beslut till hösten. De stänger ändå ett par månader under sommaren 😊
Ja, jag visste inte riktigt när äl skulle vara och vi sa då att vi ligger när vi känner för det så får vi se.
Men med äl-test och med tanke på miljön där nere så låg vi 3 dagar före äl och det blev inte rätt där nere förrän dagen efter sexet så jag förstod att det nog inte var särskilt simbart för dem 😅
Nu är jag på dag 16 och inget på G än men vi ska de till att ligga när det blir fertilt.
Nu för tiden behöver min man gärna 2-3 dagar nollan ligger för att få upp lusten 😅 så jag tänker att jag inväntar äl-flytningar och ett positivt äl-test så kör vi iaf en gång 😅
Hur gjorde ni under förra försöket?
Vad roligt att ni är igång med bara ett försök hittills. Allt är så kul och spännande ibörjan. Sen kan det bli ganska jobbigt om det dröjer dock. (Första barnet tof 1 år och ett MA I vecka 10).
Men nu hoppas vi att det flyter på för dig och mig (och alla andra här såklart 🥰)
Jättekul att höra att ni har en 1.5 åring och att du är 27. Lite liknande som det var för mig.
2013 fick jag mitt första barn och skulle då snart fylla 26 år. När han var 9.5 månader slutade jag amma, sökte hjälp på kliniken för att få igång mens och äl och blev gravid direkt 😍 så när barn 2 kom var jag 27 år. Blev 1 år och 8 månader mellan dem.
Förstår verkligen din oro när första barnet var stort och det blev snitt. Hoppas att det inte blir likadant den här gången så att du får föda vaginalt som du önskar 😊
Jag hat bara fött så och barn 2 var en drömförlossning!
Startade med vattenavgång och 3.5 timmar senare så var det klart.
Är JÄTTENERVÖS över tanken på att föda ett barn igen. Det känns verkligen som en svunnen tid. 9 år sen sist och kommer ju vara 10 år sen när det väl blir igen 😳
Vad är det för Kosttillskott du äter?
Vi använder ingen tobak redan som det är och alkohol dricker vi enstaka gånger under ett år så vi är i en fertilutetsbra livsstil redan. Brukar alltid tänka mer på motion och kost över vår och sommar (periodare 🤣) så jag skulle säga att det är kanonbra på deg sättet med vår hälsa Osv.
Jag är som du, testar gladeligen det ena och det andra 🤣🤣
Äter för första gången inositol och munkpeppar som kan vara bra för att stärka äl och det förstnämnda kan funka bra för oss med pco:s då vi har en insulinresenstens.
Sen äter jag diverse andra vitaminer + bisolvontabletter 3ggr per dag från mens till ägglossning 😅
Vad roligt med en tjejresa 😍 vart har ni tänkt att åka?
Åh vad kul att det gick så smugit för er med tabletter/sprutor iaf, och att det snabbt blev ett syskon ❤️
Min sambo behöver också gärna ett par dagar mellan liggen hehe, ska ha ägglossning mellan tisdag-onsdag nästa vecka så tänker att vi bör få till det åtminstone en gång i helgen och gärna i början på nästa vecka. Förra gången vi försökte så låg vi varannan dag typ en vecka innan ägglossning men då fick jag kämpa för att få till det 😂 Sambon är inget fan av produktionssex/schemalagt.
Vad härligt att andra förlossningen var så drömlik!! Det bådar ju gott inför en tredje förlossning trots att det är närmre 10 år sedan! En annan har ju ett ärr i livmodern vilket skrämmer mig, och dessutom har jag stor risk att få stora barn = extra stor och uttänjd livmoder? 🥺
Jag Äter alla möjliga tillskott som jag lärt mig om från Jenny Koos webinarier. Tar hennes ihopsatta paket för att boosta sin fertilitet/menscykel + att jag lagt till Q10, selen och zink. Utöver det så äter jag munkpeppar under mensen, gjorde det när jag blev gravid med första barnet också. Denna månad testar jag även rosenrot och jättenattljusolja (herregud vad mycket piller jag tar, listan tar aldrig slut inser jag nu haha).
Hmm inositol vad något nytt för mig, intressant! Det ska jag kolla upp.
Äter din man några tillskott? Min äter ju ett paket för mäns spermiekvalite och han äter även lite rosenrot han också nu denna månad, tänker att det kan väl inte skada hehe.