Whatev skrev 2024-05-28 15:50:18 följande:
Hej! Jag är också från bim-maj-tråden.
28 år, maken är 27. Första barnet, andra försöket.
Gått på p-piller i 14 år (helt galet) och har regelbundna men långa cykler.
Får ägglossning på dag 23-25 och mensen kommer drygt 8 dagar efter.
Har beställt munkpeppar då det ska ha hjälpt många att stabilisera östrogenet och få igång ägglossningen tidigare.
Idag är jag på cykeldag 36, har inte haft en så lång cykel sedan p-pillerstoppet för 9 månader sen.
Men min mens ska komma vilken minut som helst, min temp har gått ner lite, jag har känningar i magen och testade negativt på ultratidigt igår eftermiddag så jag har ingen förhoppning om att vara gravid. ❤️
Hej igen och kul att du också gick över hit ☺️
Det är så spännande där ni är nu, första barnet. Det är ju så stort och nytt 😍
Jag är också på andra försöket. Hoppas vi lyckas den här gången ☺️
Hoppas du får din mens snart så att du får börja om. Man vill inte ha något krångel.
Jag testar också före, man vill var förberedd på att det inte blev något känner jag. Plus att man är sååå nyfiken 😅
Var det till dig jag berättade att jag ska testa ett märke nu som mäter så låga halter hcg som 5?
De bara testa tidigt mäter ju 10 och vanliga 25.
Är på dag 16. Har haft tre cykler hittils.äl dag 16,16 och 19. Inget på G än och jag har hittils fått fertilt där nere 2 dagar före så vi får se hur lång den här cykeln blir.
Har också ätit ppiller ett gäng år , men du vinner helt klart med dina 14 😀 men något i den stilen hade jag också när vi skulle börja med första barnet.
Nu har jag nog ätit det 5 år kanske.
Vad segt att vara på dag 36. Fick du äl ca dag 28 den här gången eller?
Jag äter också munkpeppar för första gången den här cykeln. Började dock kanske på dag 4-5 i cykeln.
Är som sagt på dag 16 och inte fertil. Så det betyder att den här cykeln hjälpte det mig inte att få äl tidigare i alla fall. Men jag ska absolut fortsätta med det och se.
Om nu inte cykeln visar sig bli totalt kaos. Då kanske jag tar en funderare på om det beror på att jag kör med munkpeppar och inositol för första gången den här gången.
Inositol kan hjälpa mig med pco:s att minska min insulinresistens. Insulinrestensten gör att jag har mindre österogen och mer testosteron som i sin tur ställer till det med ägglossning.
Så det kändes givet att köra igång med det efter att ha fått tips ☺️