Inlägg från: Bunny s |Visa alla inlägg
  • Bunny s

Vi som planerar barn 2025

Mirrorball skrev 2024-05-28 19:34:44 följande:
    Enligt min temp hade jag ÄL igår och vi låg då 🤭 Hoppas det stämmer! Så nu behöver jag bara vänta på mens eller gravidsymtom. Min nuvarande cykel har varit lite svajig. Vi har inte legat så mkt denna cykel men ska börja mer regelbundet framöver 😇

Är 32 och min sambo 39. Vi planerar vårt första barn och det känns pirrigt! Hoppas det funkar för oss men tar inget för givet! Känns lite stressigt med alla tester, att pricka rätt och så vidare. Så försöker slappna av nu istället.
    Åh vad spännande och roligt med första barnet! Det är såå stort och nytt och livsförändrande 🥰

Vad bra att tempen påvisar äl. Är ju ett jättetydligt och gott tecken 😍
    Märker du också av att det förändras "där nere"? 
    Det är så skönt när man märker det, då vet man ju verkligen att de fertila dagarna är här. 
    Jag har bara hunnit ha 3 cykler efter p-pillerstopp varav den senaste cykeln var första försöket. 
    Jag märker tydligt när det ändras där nere. Däremot äe jag lite fundersam över om det blir fertilt nog.. Men det är en annan historia 🤣
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-28 19:21:40 följande:

Hej!

hoppar också in i den här tråden från BIM maj-gruppen. Testade svagt positivt på 5 test som ökade långsamt i styrka, men idag har jag blött rätt mycket med klumpar i och har kramper i magen så det lilla hoppet jag hade är helt borta. Känns tråkigt men ok ändå, då det var första syskonförsöket.

lite kort om mig. Är runt 30 och har en fästman som är 35. Vi har en son som är 1,5 och har precis börjat försöka med syskon. Verkar vara väldigt fertila av oss då vi blivit gravida 3 gånger på första försöket. Tyvärr är jag lite orolig att jag blir ?för lätt? gravid så att även dåliga ägg fäster då jag fått ett MA och nu ett supertidigt missfall. 

Under tiden vi försöker så lever jag på precis som vanligt, man vet aldrig hur lång tid det tar och livet pågår hela tiden så jag vill inte avstå från roliga saker bara för att vi försöker få barn. Däremot drar jag ner på kaffet efter ÄL då för mycket koffein kan leda till ökad risk för missfall. Vi ligger ungefär var tredje/fjärde dag och det har funkat för oss hittills 🥰

Har tyvärr ganska lång cykel med ÄL på dag 23-26 så jag hoppas det inte dröje längre än vanligt nu innan kroppen är igång efter missfallet.

Kul att följas åt! 

Kul med syskon till sonen 😊

Förstår dina tankar kring att bli gravid lätt men tidiga missfall. Man har ju väldigt lätt att börja oroa sig över saker och ting. 
    Jag vet inget om det du skriver dock, mer än att jag vet att det oftast inte blir en Graviditet när äggen inte är bra. 
    Samma sak med missfall såklart. 
    Du får föröska tänka att det är ett gott tecken att ni lyckas så lätt tillsammans i alla fall 🥰
    Hur ser det ut med din lutealfas? Hur långt är det mellan äl och mens? 
    Jag vet nämligen att en för kort sådan kan göra det svårt för en graviditet att fästa innan den spolas ut med mensen så att säga. 
    Om inte din är väldigt kort så tänker jag att det ser jättelovande ut för er 🥰

Jag blir 37 i sommar. Jag tänker en hel del på äggkvaliten och risk för.missfall och kromosomavvikelser. 
    Jag har ju dock pcos och en större äggreserv vilket gör att vi oftast är fertila högre upp i åldern än ni "normala". Alltid något 😅 sen kan ju mina ägg vara av sämre kvalité ändå men jag läser faktiskt att när vi väl ägglossar så är oftast våra ägg av god kvalitet. Hur det är i min ålder vet jag dock inte. Allt är ju över generellt. Tänker att tiden får utvisa det här 😊

Tråkigt med långa cykler! Tiden och väntan är så lång då! 
    Har haft tre cykler än så länge med äl dag 16,16 och 19. 
    Är på dag 16 idag och inget på G än. 
    När jag fick hjälp med äl av min fertilitetsklinik, brukade jag ha äl dag 18-23. Så jag kan känna igen och vet att det är bra segt att vara i det sena spannet.
    Har det alltid varit så för dig? 
  • Bunny s
    Mirrorball skrev 2024-05-29 10:04:04 följande:

Tyvärr gick tempen ner ännu än gång denna cykel. Vill gärna att mensen ska komma nu istället så att jag kan börja om. Vet inte om jag varit för stressad eller så denna cykel men har inte haft så lång cykel förut. Är på dag 39 nu 🥲 

Har haft fertilt sekret däremot får jag blinkande smiley på ÄL-test. Har också känt av molande värk när mitt sekret är fertilt.

Ser dock ut som att det försökt släppa ett ägg fler gånger men misslyckats. Mitt diagram ser ut så här:

Nåväl. Får försöka stressa ner.

Intressant. Jag är helt ny på det här med att tempa. 
    När du fått en förhöjd temp, är du säker på tt du haft 4 timmars sammanhängande sömn då? Annars kan ju tempen vara förhöjd så som jag förstått det. 

För om ägget väl släpper, det är ju först då tempen går upp för att det utsöndras progesteron. Så om kroppen försökt ägglossa så bör du ha sekret och ev molande värk (dock så kommer ju molandet efter äl för en del, från de äggblåsan spräckta) samt en stegring på ägglossningstestet.
    Det som inte ska hända är ju då själva temphöjningen som bara ska ske om äggblåsan spräckts så progesteronet höjts. 

Kan inte säga så mycket om din kurva för jag är a pass okunnig. Däremot så har jag läst mig till att tempen som sagt höjs efter ägget släppts och att den höjningen ligger på ca 0.2-0.5 grader och hålls så någon/några dagar. 

Vad jobbigt att vara på dag 39. Har också haft längre cykler många ggr. 

När fick du blinkande smiley på äl-test? Ingen fast smiley altså? För såna test funkar väl så att det ska vara fast smiley för att påvisa högsta lh-stegring?
    Jag har bara använt stickor och fått en tydligt starkare testlinje vid lunch för att sen få full stegring vid 19. Näst dag molande värk i svanken och därav tänker jag att ägget då släppte nästa dag när värken kom. 
  • Bunny s
    Whatev skrev 2024-05-28 15:50:18 följande:

Hej! Jag är också från bim-maj-tråden. 

28 år, maken är 27. Första barnet, andra försöket. 

Gått på p-piller i 14 år (helt galet) och har regelbundna men långa cykler. 

Får ägglossning på dag 23-25 och mensen kommer drygt 8 dagar efter. 

Har beställt munkpeppar då det ska ha hjälpt många att stabilisera östrogenet och få igång ägglossningen tidigare. 

Idag är jag på cykeldag 36, har inte haft en så lång cykel sedan p-pillerstoppet för 9 månader sen. 

Men min mens ska komma vilken minut som helst, min temp har gått ner lite, jag har känningar i magen och testade negativt på ultratidigt igår eftermiddag så jag har ingen förhoppning om att vara gravid. ❤️

Hej igen och kul att du också gick över hit ☺️
    Det är så spännande där ni är nu, första barnet. Det är ju så stort och nytt 😍 

Jag är också på andra försöket. Hoppas vi lyckas den här gången ☺️

Hoppas du får din mens snart så att du får börja om. Man vill inte ha något krångel. 
    Jag testar också före, man vill var förberedd på att det inte blev något känner jag. Plus att man är sååå nyfiken 😅 
    Var det till dig jag berättade att jag ska testa ett märke nu som mäter så låga halter hcg som 5? 
    De bara testa tidigt mäter ju 10 och vanliga 25. 

Är på dag 16. Har haft tre cykler hittils.äl dag 16,16 och 19. Inget på G än och jag har hittils fått fertilt där nere 2 dagar före så vi får se hur lång den här cykeln blir. 

Har också ätit ppiller ett gäng år , men du vinner helt klart med dina 14 😀 men något i den stilen hade jag också när vi skulle börja med första barnet. 
    Nu har jag nog ätit det 5 år kanske. 

Vad segt att vara på dag 36. Fick du äl ca dag 28 den här gången eller? 

Jag äter också munkpeppar för första gången den här cykeln. Började dock kanske på dag 4-5 i cykeln. 
    Är som sagt på dag 16 och inte fertil. Så det betyder att den här cykeln hjälpte det mig inte att få äl tidigare i alla fall. Men jag ska absolut fortsätta med det och se. 
    Om nu inte cykeln visar sig bli totalt kaos. Då kanske jag tar en funderare på om det beror på att jag kör med munkpeppar och inositol för första gången den här gången. 
    Inositol kan hjälpa mig med pco:s att minska min insulinresistens. Insulinrestensten gör att jag har mindre österogen och mer testosteron som i sin tur ställer till det med ägglossning. 
    Så det kändes givet att köra igång med det efter att ha fått tips ☺️
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-05-28 18:01:35 följande:

Men om min sambo har 1% bra spermier och vi ligger 6 gånger sammanlagt innan och på äl betyder det 6 % chans att lyckas? ^^ Eller tänker jag knasigt? :p 

Jag tänker att det borde gå att tänka så. 
    Varje sats så är det 1% bra spermier i. 
    Däremot så vet man ju inte om spermierna från satserna någon dag före äl, har överlevt tills ägget väl släpper. 
    Sen är det väl olika hur mycket spermier man hinner producera fram från sats till sats om man tex ligger 2 ggr på en dag samt låg dagen före? 
    Söker på Google och får det här som svar: 

"Normalt bildas det runt 100 miljoner spermier per dygn. Eftersom stamcellerna hela tiden förnyas kan du aldrig göra slut på spermier hur många utlösningar du än har."

Så det låter ju bra! 
    Jag tänker iaf absolut som du, ju fler gånger desto bättre. 
  • Bunny s
    Mirrorball skrev 2024-05-29 10:39:21 följande:

Ja jag har sovit hela nätter, förutom natten mån-tis (cykeldag 38). Då vaknade jag 3.30 och sov 2-3 timmar till. Borde jag kanske ta bort den/markera den som sjuk/bakfull? 

Man blir så knäpp när man väl ska börja försöka. Jag kanske ska sluta ta tester och bara tempa ett tag.

Smileyn har varit blinkande i 4 dagar (lila) så den mäter höjande östrogen om jag förstår det rätt. Tror jag missat min LH-höjning då jag inte har testat flera gånger per dag med stickor..

Det låter ju bra att smiley började blink i all fall, för då vet du ju att lh höjdes. 
    Som du säger så kan du mycket väl ha missat den fasta smileyn. Har läst att en del bara har några timmar med full lh-höjning. 
    om du tycker om att testa så kan jag tipsa om 21-pack för 129 kr. 
    Har bara använt en full cykel men de funkade perfekt för mig och jag kunde slösa om testa 2-3 ggr per dag med dem med tanke på priset😍

www.graviditetskollen.nu/produkter/agglossningstest/agglossningstest-sticka/21-st-agglossningstest-sticka..&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9MEKZ05EWFsNuoC3bFACLNTqR316J_oKFsWs7p-bToexWB93oE-xbUaAnnIEALw_wcB
  • Bunny s
    Mirrorball skrev 2024-05-29 10:39:21 följande:

Ja jag har sovit hela nätter, förutom natten mån-tis (cykeldag 38). Då vaknade jag 3.30 och sov 2-3 timmar till. Borde jag kanske ta bort den/markera den som sjuk/bakfull? 

Man blir så knäpp när man väl ska börja försöka. Jag kanske ska sluta ta tester och bara tempa ett tag.

Smileyn har varit blinkande i 4 dagar (lila) så den mäter höjande östrogen om jag förstår det rätt. Tror jag missat min LH-höjning då jag inte har testat flera gånger per dag med stickor..

Så här ser testerna ut från dag 10-18. 
    Blev ett par starkare streck som fick mig att fundera, men så nästa gång var det jättesvagt. Så jag tvekade lite på dem men grejen är ju att man har lite lh hela tiden. 
    Men när det väl blev förhöjt på riktigt och sen samma kväll full stegring, så var det ju ingen tvekan 😀
  • Bunny s
    Mirrorball skrev 2024-05-29 11:22:25 följande:

Mina har sett ut så här föregående cykel ganska tydlig peak som stämde överens med temp:

Medan denna månad var det som högst här:

Med det sagt så har jag antingen missat min peak/tagit test fel tider eller inte ägglossat än om man tittar på min temperatur. Så svårt att pricka rätt utan att stressa.

Åh, jag ser! 
    Och då är du ju redan inne på stickor också. 
    Det blir ju klart billigare så! 
    Hmm. Svårt det där när varken test eller temp påvisar en självklar och tydlig äl. 
    Precis som du säger så blir det en stress och en oro. 

Jag hade fruktansvärt mycket problem med ägglossning och mens med barn 1. Det var så otroligt jobbigt att ligga var och varannan dag i uppåt 50 dagar i jakt på en ägglossning som sen visade sig utebli pga senare bekräftad hormonrubbning. 
    Jättestress och så jobbigt psykiskt. 
  • Bunny s
    Mirrorball skrev 2024-05-29 11:16:35 följande:
    Ja men verkligen! Har fått fasta med rosa tidigare månader samt röda sträck starkare än kontrollstrecket. Har dock varit mycket mer stressad denna cykel. 🤗

Har 50-pack från easyhome. Funkar de du länkade bra?
    J, jag tycker att de jag länkade till funkade jättebra. Men samtidigt så har jag bara använt dem en cykel (som jag visa kort på). 
    Är inne på andra cykeln med dem nu. Inget utslag ännu men ej heller äl-sekret än heller så det är inte på G. 

Men de du har verkar ju också funka med tanke på första fotot. 
    Svårt att säga vad som sker nu i din nuvarande cykel. Jag hade spontant sagt tt du kan ha missat ditt positiva äl-test men om du säger att tempen inte höjts så vet jag inte riktigt. 

Jag själv tempar för första gången i den här cykeln så jag är så färsk 😅
    Kan du inte berätta hur din temp brukar se ut när du fått positivt äl-test?
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-30 10:53:55 följande:
    Jag hoppas att jag har fel, men om du har tillräckligt högt hcg i kroppen för att det ska leda till illamående så hade det också visat utslag på testen. Ibland spelar kroppen en ett jobbigt spratt 😕
    Jag tänker samma här 💜😔
  • Bunny s
    Mirrorball skrev 2024-05-30 13:10:24 följande:
    Ja, jag misstänker att det är mixtrandet med kosttillskott kombinerat med stress har påverkat min cykel negativt. Så håller tummarna!
    Ja, jag får se vad som händer med min cykel. 
    Första gången med inositol och munkpeppar. 
    Fick en ljusrosa mellanblödnkng 3 dagar vilket jag inte brukar ha. Men läste att det har fler fått av inositol .
    Men båda kan vara bra för cykeln och inositol är särskilt bra för mig och oss med pco:s. 
    Men cykeln blir iaf inte kortare för mig den här gången, utan längre. 
    Ska ha lite is I magen 2 månader för att utvärdera. 
    Men tänker som du annars, att jag mixtrat för mycket 🙈
  • Bunny s
    Erho skrev 2024-05-30 12:59:39 följande:

Hej på er!

Hoppar också in här, behöver lite råd 🙈 kör NC och Äl-tester och har varit lite segt med ÄL denna månaden, enbart fått negativa resultat på ägglossningstest. Men så brukar det kunna vara för mig.

Hade först beräknad ÄL den 14e enligt NC, sen 15e. Haft massa känningar och fertilt sekret kring de dagarna. Idag är jag på CD 16 och såg en stegring i tempen, men behövs ju fler dagar för att bekräfta ÄL.

NC menar nu att beräknad ÄL är imorgon. Men jag misstänker att det skedde igår på CD 15 med tanke på att tempen börjat stiga + symtomen som varit.

Vet inte om man ändå borde försöka få till sex idag för att vara säker om ÄL faktiskt sker imorgon? Vi har egentligen inte möjlighet idag men vill inte missa chansen om ÄL inte redan skett

:/ vad tror ni?

Ja, jag hade kört idag med för säkerhetsskull. 
    Men är ditt sekret ännu fertilt? Annars hade jag utgått lite från det också. 
    Vill dock ändå tillägga att senast då jag testade med äl-test (ej gjort det innan) så hade jag fwrtilt sekrwt 2 dagar varav dag 2 fick jag fullt utslag på äl-test vid 20 (ej fullt utslag vid 13). 
    Beräknade då äl till nästa dag. Betydligt torrare hela dagen på äl-dagen. Molande värk hela dagen. 
    Så man ska inte helt låta sig luras av sekretet, även om de normalt sett säger en hel del 😊
  • Bunny s
    Mirrorball skrev 2024-05-30 11:52:28 följande:

okej, enligt NC, our-temp (dipp) och liten stegring på LH-test nyss (nästan lika stark som kontroll) tror jag att ÄL är imorgon-övermorgon. Hoppas!!! Så blir lite mys ikväll 😍

Fy med så lång cykel. 
    Jag har pco:s och kunde ha såna där cykler jämt när jag var yngre och skulle bli med barn. Det är jättejobbigt och så oklart allting. Man jagar och letar symtom på äl och undrar NÄÄÄÄR. 
    Jag är på dag 18 och inga tecken på äl ännu. Hade äl dag 19 sist. Blir med andra ord senare den här gången. Så segt! När som helst kan det bli så att jag får lov att inse att min pco:s börjat ställa till det igen. 
    Det är vanligt, när man blir äldre, att cykeln med äl osv kommer igång, vilket jag märkt att den gjorde vid 30. 
    Nu har jag nyligen slutat med ppiller efter några års användning, så jag kan inte min kropp så bra ännu. 
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-29 22:19:46 följande:

Åh vad kul att det gick så smugit för er med tabletter/sprutor iaf, och att det snabbt blev ett syskon ❤️

Min sambo behöver också gärna ett par dagar mellan liggen hehe, ska ha ägglossning mellan tisdag-onsdag nästa vecka så tänker att vi bör få till det åtminstone en gång i helgen och gärna i början på nästa vecka. Förra gången vi försökte så låg vi varannan dag typ en vecka innan ägglossning men då fick jag kämpa för att få till det 😂 Sambon är inget fan av produktionssex/schemalagt.

Vad härligt att andra förlossningen var så drömlik!! Det bådar ju gott inför en tredje förlossning trots att det är närmre 10 år sedan! En annan har ju ett ärr i livmodern vilket skrämmer mig, och dessutom har jag stor risk att få stora barn = extra stor och uttänjd livmoder? 🥺 

Jag Äter alla möjliga tillskott som jag lärt mig om från Jenny Koos webinarier. Tar hennes ihopsatta paket för att boosta sin fertilitet/menscykel + att jag lagt till Q10, selen och zink. Utöver det så äter jag munkpeppar under mensen, gjorde det när jag blev gravid med första barnet också. Denna månad testar jag även rosenrot och jättenattljusolja (herregud vad mycket piller jag tar, listan tar aldrig slut inser jag nu haha).

Hmm inositol vad något nytt för mig, intressant! Det ska jag kolla upp.

Äter din man några tillskott? Min äter ju ett paket för mäns spermiekvalite och han äter även lite rosenrot han också nu denna månad, tänker att det kan väl inte skada hehe.

Jag förstår honom till fullo! Det kan bli lite jobbigt och osexigt med schemalagt sex 🤣
    När vi skulle skaffa föesta barnet så var mina cykler sååå långa (pga horominrubbningen). 
    Så vi hade tvingande sex varje dag I 30 dagar bla, innan lh-test äntligen blev positivt. Och det där kunde variera enormt och ofta uteblev äl också. Det var jävligt vidrigt till sist när man kom till 1 års försök 🙈 
    Däremot var vi yngre och hetare med den biten men ändå. Nej fy 😒

Nej min man äter inget. 
    Eller jo, nu sa jag fel. Han äter inget nytt så att säga! 
    Dagligen äter han multivitamin och omega-3 och är i övrigt hälsosam i korten och dagliga långpromenader. Ingen rökning eller alkohol. 
    Jag tror vi är lite coola där bara för att spermatestet 2012 visade på toppskick. 
    Men det var ju dock 12 år sen. . 🙈🤣

Ja, inositol är ju något annat rekommenderas lite extra för oss med pco:s då vi ofta har insulinresenstens och svårt att omvandla kolhydrater till socker och glukos som energi In i cellerna. 
    Allt sånt här hänger ihop, utan att bli för utvecklande. Men det finns en del goda erfarenheter av pco:s och inositol för ägglossning, så jag köör 😀

Haha älskar att du är som jag, knaprar massa olika saker!! 
    Testade nattljusolja jag med 2012. Kanske ska byta till det sen. Ska ge munkpepparen 2 månaders försök. Har ju RR också på kö! 
    Nu började jag med inositol och munkpeppar typ dag 4-5 i cykeln så det var lite sent. 
    Men absolut inga resultat ännu. Är på dag 18 utan några som helst symtom på att äl är på G. Så det blir en lite senare äl denna gång då jag haft 3 cykler sen p-pillerstopp och det var dag 16, 16 och 19. Pust 😅
  • Bunny s
    Mirrorball skrev 2024-05-29 11:39:31 följande:

Kan visa en bild på mina 3 senaste cyklar:

Men om jag hade ägglossning dag 26-27 så har min Oura-ring fått fnatt!

Får hålla tummarna att jag får mens i helgen haha. För om jag vore Gravid hade det nog synts på ett test vid det här laget (?) 

Spännande! 
    Hoppas på positivt test för dig i första hand, i andra hand hoppas jag också att du får mens i helgen så du får börja om snabbast möjligt 😁 
    Själv hoppas jag på att få äl öht.. Dag q18 nu. Lite segt. Min pco:s kan ju närsomhelst börja ställa till det igen med utebliven ägglossning. 
    Blir det så den här månaden så ska jag kontakta fertilitetskliniken. Vill absolut inte prova själva om vi inte har ordning på kroppen. 
    Den resan har vi redan gjort och det gör jag inte om igen. 
    Däremot har de sommarstängt snart så det blir att boka in i augusti i så fall. 
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-06-01 09:38:21 följande:
    Vilken klinik har ni? Vi står i kö till RMC Malmö.
    Vi har i Uppsala. Carl von Linné. Men numera bor jag 22 mil bort. Men åker gärna dit. Billgare och så har jag så fina minnen därifrån 😊 är du nöjd med din i malmö?
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-06-01 21:31:20 följande:
    Ja de har utrett oss och jag var felfri medan sambon bara har 1 % normala spermier som jag säkert nämnt här I maj sa dom att om 3-4 månader får vi tid till hjälp där. Lång väntan. Men vi försöker ändå under tiden hehe
    Ja, jag har koll på er situation 🥺
    Jättebra att nu kör på som tusan och att ni står i kö nu. Tryggt att veta att hjälpen är på väg! Och vem vet vad sk. Kan hända så länge 😍
  • Bunny s
    Lugnoro skrev 2024-05-23 12:06:17 följande:

Känner ni en stor press på att bli gravida snart? 

Vi började försöka i okt 2023 och jag blev gravid på andra försöket. Det slutade i missfall i 11+0. Sedan tog vi en liten paus och nu är vi inne på andra försöket igen. Jag har tänkt att vi lyckas när vi lyckas. 

Men nu berättade en nära släkting att hen ska bli förälder runt dec och jag känner plötsligt en sån press att bli gravid fort. Jag vill att barnen ska vara jämngamla och det är dessutom jobbigt att följa deras resa till bf om jag inte är gravid... Jag vill också!

Kikar tillbaka lite i tråden 😊

Jag känner inte någon stress alls. Eller alltså.. jah blir 37 i sommar. Men iom  att vi förösker på riktigt nu i den cykeln som jag är i, så känner jag att vi gör det vi kan. Att det kan ta tid och bli missfall är jag helt beredd på iom åldern. 

Däremot så skulle jag känna som du gör, om någon nära mig plötsligt blir. För då hade jag också känt att drömmen vore om vi lyckades nära varandra. 

Däremot hade jag fått f u l l s t ä n d i g panik om det du beskriver hade hänt mig när vi planerade första barnet. För jag förstod snabbt att något inte stod rätt till med min cykel och ägglossning och när jag fick bekräftat att jag hade en hormonrubbning, blev gravid och fick ett ma u vecka 10, då mådde jag så obeskrivligt dåligt. Tof bort ytliga bekanta på fb om någon blev gravid eller hade en bebis, jag orkade inte se. Mådde skitdåligt ärligt talat och var jätteorolig över att jag inte skulle lyckas få barn. 8 månader tog det efter ma:et och stress och sorg var det jag kände dagligen. 

Med barn var jag cool, tänkte att det här kimmer gå fort. Nu vet jag ju att jag behöver tabletter för att stimulera äl och vi hade ju lyckats få ett friskt barn. 
    Däremot ville vi ha tätt mellan dem, så hade det dröjt så hade stressen kommit 😅
    Nu lyckades vi dock direkt och jag tyckte livet kändes väldigt rättvist med tanke på att vi fick vänta 1 år med första 🥰

Tror dock att stress är vanligt att känns, oavsett, om nära och kära blir gravida runt om en 💕 

Hoppas ni lyckas fort 💙
  • Bunny s

Äntligen äl på G! Det fertila kom igång igår på dag 20 🙏 negativt äl-test igår och har inte tagit dagens än men tror att det blir positivt ikväll. I alla fall om jag jämför med förra cykeln. 

Svar på tråden Vi som planerar barn 2025