Inlägg från: Bunny s |Visa alla inlägg
  • Bunny s

Vi som planerar barn 2025

Hej! Nu hoppar jag också hit från bim majgruppen.
    Vilka är här från den? 😊

• Bunny s
    19977 skrev 2024-05-28 08:12:03 följande:
    Jag!

När har nu alla förväntad ägglossning nästa gång? 🥰
    Kuul  😍😍😍

Jag är på dag 15 u min cykel och de 3 månader jag varit utan ppiller så har jag fått äl dag 16, 16 och 19. 
    Inget på G där nere än så jag kommer inte ha äl dag 16 i alla fall. 
    Tempar, stickor och kollar läget "där nere" för att få koll och äl brukar märkas där nere 2 dagar före så jag tänker att tidigast äl dag 17 om det skulle komma igång då 😁

Du själv? 

Kan du inte påminna mig lite om dig själv. Har du barn sen tidigare, ålder, hur länge har ni försökt? 🥰
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-27 11:28:00 följande:
    Välkommen! Jag har också en 1,5-åring och ska göra ett försök nu i maj ☺️ tråkigt med missfall men har hört att det kan vara enklare att gravid efteråt 👍🏻
    Kul att du också är här 🥰
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-05-27 08:20:44 följande:
    Spännande! Lycka till :)
    Hej! Vad roligt att du också hänger här 😊
  • Bunny s
    Loktok skrev 2024-05-27 11:13:46 följande:
    Ingen mens ännu. Däremot väldigt mycket ÄL-sekret helt plötsligt samt känningar. Tog ett digitalt ÄL-test och det var positivt. Så vi försöker väl igen redan 😂 Vi låg 2 dagar sedan också så kanske prickar vi in det nu. Är det någon som fått liknande, att få två ÄL på samma cykel eller borde jag inte lita på ÄL-testet? Så förvirrande... 🤪
    Hej 😊

Oj!! Vad intressant. Inte varit med om något sånt men är.ny med äl-test. Men aldrig haft äl-sekret 2 ggr heller i en cykel. Mycket spännande! 
    Vilken dag i cykeln fick du positivt första och andra gången? 
  • Bunny s
    202294 skrev 2024-05-27 10:43:19 följande:

Hej! 
    Jag hoppar in här också tänker jag.

Jag och min man har en dotter som börjar närma sig 1,5 år och vi började med syskonförsök i april. Det tog sig direkt men slutade tyvärr i ett tidigt missfall.. så nu hoppas jag att kroppen tar sig igenom detta snabbt så att vi kan fortsätta försöka. 

Roligt att följas åt här i tråden och att det dessutom redan plussats! Skrattande

Hej! 
    Vad spännande för er 😊
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-28 08:12:03 följande:
    Jag!

När har nu alla förväntad ägglossning nästa gång? 🥰
    Spännande med deg du berättar i trådstarten.
     Du hoppas på tvillingar alltså 😄😅 
    Den tanken stressar mig så jag avstår helst, men kan ändå förstå art det vore superfint. 
    Och självklart i ditt läge som önskar dig 3 barn medan mannen tycker 2 räcker. 

Hoppas att ni lyckas snart 😊
  • Bunny s

Hej alla! 
    Lite om mig då 😊

Jag blir 37 i sommar och har två barn på snart 11 och 9 år. 
    Vi planerar alltså en sladdis. 

Det känns jättespännande men också ganska läskigt ärligt talat. För i alla år innan så var vi såå klara med barn och säkra på den saken. Sen hände något i början på året och vips så hade vi bestämt oss. 
    Känns roligt men också skrämmande att börja om igen. Mycket tankar som snurrar den här gången 😅

Vi började lite lätt förra månaden men prickade då inte äl riktigt och det blev inget. 
    Nu ska vi pricka varje gång så får vi se hur lång tid det tar. 

Är inställd på att det kan dröja och krångla lite med tanke på min ålder och att jag har en hormonrubbning, pco:s. 
    Den ställer till det med äl ofta.
    Med tidigare barn fick vi ägglossningsstimulerande tabletter för att få ordning på kroppen. 
    Nu med stigande ålder så har jag märkt redan vid 30 (då jag hade några år utan p-piller) att cykeln kom igång med tydlig äl och ganska regelbunden).
    Så jag hoppas och tror att vi kan fixa det på egen hand nu efter 3 cykler sen p-pillerstopp med äl mellan dag 16-19 😊

• Bunny s
    19977 skrev 2024-05-28 10:49:10 följande:

Så kul att vi kan följas åt i den här tråden! 😍 Spännande med en sladdis för er, jag tror kanske att man kan njuta mer av bebistiden när man har lite större barn sedan innan. De stora kan ju hjälpa till och avlasta er föräldrar på ett helt annat vis jämfört med om man är ensamma eller har ett annat litet barn hemma redan. Jag tror det blir hur bra som helst! 😍 

Det låter ju lovande med ägglossning så regelbundet på dag 16-19 så snabbt efter p-pillerstopp! Hoppas inte din PCOS ställer till det, hade du bekräftad PCOS när du fick de första barnen också?

Hur hade ni sex i förhållande till ägglossningen nu senaste månaden när det inte tog sig?

Du ville veta lite mer om mig. Jag är 27 år och min sambo är 40, vi har ett barn sedan innan som närmar sig 1,5 år nu. barnet vägde väldigt mycket vid födseln och jag är orolig för att få ännu ett stort barn, men vill ändå få lov att föda vaginalt nästa gång (senast blev det snitt pga barnets storlek). Jag älskade att vara gravid sist, blev då gravid på andra försöket. Nu har vi precis försökt för första månaden men det blev ingen graviditet, kanske tar det sig på andra försöket denna gång också (hoppas!!!). Jag tror dock att det kommer ta längre tid den här gången, främst pga att vi sover extremt dåligt och har därmed svårare att pricka in ÄL. Vi tar massa kosttillskott både jag och sambon för att boosta vår fertilitet, har precis köpt massa extra tillskott så jag tror att vi kanske lyckas bli med barn först om 3 månader när tabletterna börjat ge effekt 😜). Har inte så höga förhoppningar om att det ska ta sig nu nästa ÄL faktiskt, men å andra sidan ska jag iväg på tjejresa om en månad så jag försöker tänka positivt att jag kan dricka alkohol då och festa lite, ifall jag inte blir gravid nu i juni haha.

Hur lever ni nu när ni försöker få barn? Undviker ni alkohol? Tobak? Hur är er kost osv? Lever ni på som vanligt eller förbereder ni er på något vis?

Jag vill ju gärna ha tvillingar också, förra månaden åt jag massa saker som ska vara bra för att öka chansen att släppa två ägg haha (jag har inte varit så källkritisk, är villig att testa allt haha!) men denna månad känner jag att jag inte orkar engagera mig så mycket, hoppet om att bli gravid försvann ganska omgående när mensen kom. Det får räcka med mina kosttillskott som förberedelser, men hoppas ändå på tvillingar. 😂

Ja men visst. Jättekul 🥰 superbra att du hade en tråd som var mer samlad. Så trist att byts för varje månad kände jag 😅

Ja, när vi skulle skaffa första barnet 2011 så insåg jag ju att min extremt långa och oregelbunda cykel var ett problem. Har alltid haft så men tänkte inte så mycket på det som tonåring, sen gick jag på ppiller x antal år. När jag slarvade när jag var 18 så blev jag dock gravid och gjorde en abort. 
    Gick hos en feetilitetsklinik och där utreddes vi och allt var bra förutom just bekräftad pco:s. Blev två barn med hjälp av äl-stimulerande tabletter och en spruta för att ägget också med säkerhet skulle släppa. 
    Jag kan ta kontakt med dem igen men bor 21 mil bort nu och kliniken här är mycket dyrare så i och med att allt verkar ganska så normalt än så länge, så drar jag mig lite för det och tar ett beslut till hösten. De stänger ändå ett par månader under sommaren 😊

Ja, jag visste inte riktigt när äl skulle vara och vi sa då att vi ligger när vi känner för det så får vi se. 
    Men med äl-test och med tanke på miljön där nere så låg vi 3 dagar före äl och det blev inte rätt där nere förrän dagen efter sexet så jag förstod att det nog inte var särskilt simbart för dem 😅
    Nu är jag på dag 16 och inget på G än men vi ska de till att ligga när det blir fertilt.  
    Nu för tiden behöver min man gärna 2-3 dagar nollan ligger för att få upp lusten 😅 så jag tänker att jag inväntar äl-flytningar och ett positivt äl-test så kör vi iaf en gång 😅
    Hur gjorde ni under förra försöket? 

Vad roligt att ni är igång med bara ett försök hittills. Allt är så kul och spännande ibörjan. Sen kan det bli ganska jobbigt om det dröjer dock. (Första barnet tof 1 år och ett MA I vecka 10). 
    Men nu hoppas vi att det flyter på för dig och mig (och alla andra här såklart 🥰) 

Jättekul att höra att ni har en 1.5 åring och att du är 27. Lite liknande som det var för mig. 
    2013 fick jag mitt första barn och skulle då snart fylla 26 år. När han var 9.5 månader slutade jag amma, sökte hjälp på kliniken för att få igång mens och äl och blev gravid direkt 😍 så när barn 2 kom var jag 27 år. Blev 1 år och 8 månader mellan dem. 

Förstår verkligen din oro när första barnet var stort och det blev snitt. Hoppas att det inte blir likadant den här gången så att du får föda vaginalt som du önskar 😊 
    Jag hat bara fött så och barn 2 var en drömförlossning! 
    Startade med vattenavgång och 3.5 timmar senare så var det klart. 
    Är JÄTTENERVÖS över tanken på att föda ett barn igen. Det känns verkligen som en svunnen tid. 9 år sen sist och kommer ju vara 10 år sen när det väl blir igen 😳

Vad är det för Kosttillskott du äter? 
    Vi använder ingen tobak redan som det är och alkohol dricker vi enstaka gånger under ett år så vi är i en fertilutetsbra livsstil redan. Brukar alltid tänka mer på motion och kost över vår och sommar (periodare 🤣) så jag skulle säga att det är kanonbra på deg sättet med vår hälsa Osv.
    Jag är som du, testar gladeligen det ena och det andra 🤣🤣
    Äter för första gången inositol och munkpeppar som kan vara bra för att stärka äl och det förstnämnda kan funka bra för oss med pco:s då vi har en insulinresenstens. 
    Sen äter jag diverse andra vitaminer + bisolvontabletter 3ggr per dag från mens till ägglossning 😅

Vad roligt med en tjejresa 😍 vart har ni tänkt att åka? 
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-28 22:56:23 följande:

Hej allihopa! Då hoppar jag också in i tråden 😄 

Mens dag 2 snart över, en enda tråkig transportsträcka fram tills man får börja jaga ÄL 😆 Jag borde få ÄL kring 11/6 om kroppen beter sig som vanligt.

Nu har jag börjat tempa igen för att få lite extra koll på hur kroppen funkar, mer exakt få veta när ÄL skett osv 😊

Lycka till allihopa, nu kör vi 🙌🏻😄

Kul 😍 att du är här alltså! Inte att mensen kom 🙄🙄

Vi med sladdisförsöken. Ska ta och kolla vad du svarade på det jag skrev om oro förut, och svara här istället.

Bra med tempning. Jag gör det för första gången någonsin. Får se om jag lyckas få en höjning och det här med djupasömn är inte alltid så lätt för mig 😅

Härligt att du är pepp och på trots mens. Heja dig! 
Svar på tråden Vi som planerar barn 2025