• Fjäril kär

Hur hade ni svarat hans nya?

Du har ingen skyldighet att upplysa henne om saker som faktiskt tillhör ditt privatliv. Vad exet sagt eller inte sagt får stå för honom och är hans ansvar. 

Sen å andra sidan så vad som hände då är för tillfället irrelevant utan det viktigaste nu är att utgå från den relation ni har nu och se till att den förblir så god som den nu är. 

• Fjäril kär
    Anonym (Frågande) skrev 2024-01-07 09:23:38 följande:
    Han har i princip sagt det innan till mig ja, och då har jag sagt att nu är det ju bra iallafall, vilket är huvudsaken. När han nya nu sa att er separationen verkar ju varit jätteenkel, så visste jag inte vad jag skulle svara så låtsades inte höra utan gick till ett av barnen istället.
    Rent spontant så handlar väl denna lilla bluff om att försöka framställa sig själv i bättre dager när man träffar en ny dejt/partner. 

och att försköna och omskrivna sina mindre smickrande egenskaper och ageranden gör vi ju alla både inför vänner, kollegor, familj och nya partners. Det gör väl du själv då och då också eller hur?  

En smutsig skilsmässa oavsett orsak är väl knappast något man fläker ut offentligt inför en dejt, det skulle väl inte du göra heller? Det är ju då man mumlar något om att ja jo vi skildes men är nu goda vänner och så säger man inte så mycket mer.  Att berätta detaljer är ju bara jävligt osmart. 

Jag tror ju inte att du själv skulle uppskatta om du kommer med en ny pojkvän och exet börjar pladdra om vilken bitch du var under skilsmässan och hur fula saker du kallade honom? 
Svar på tråden Hur hade ni svarat hans nya?