• Anonym (äh!)

Hur hade ni svarat hans nya?

Anonym (Frågande) skrev 2024-01-07 00:10:26 följande:
    Hur hade ni svarat hans nya?

Jag och mitt ex separerade för sex år sedan. Vi har barn ihop, vilket gör att vi har mycket kontakt fortfarande.
    Häromdagen träffade jag hans nya tjej och på henne lät det som att exet sagt att vi skiljts som bästa vänner och att separationen var helt smärtfri, vilket jag inte upplevde det.

Tvärtom, exet kallade mig och min familj fula saker, hotade med att göra mitt liv till ett helvete och ta livet av sig, skrämde barnen, hans föräldrar försökte få mina föräldrar att övertala mig att stanna m.m Innan och under separationen.

När vi flyttat isär fick vi dock ett bra samarbete kring barnen och kan umgås hela familjen ibland. 
    Men jag har ingen lust att låtsas som att allt varit en dans på rosor, samtidigt som jag inte vill att det ska bli nya konflikter. Så, hur ärliga skulle ni vara till hans nya tjej om  hon säger eller frågar något relationen eller separationen?

Skit i hans livslögn. Viktigaste är väl ändå att samarbetet håller med tanke på barnen.

"Don't sacrifice your peace trying to point out someone's true colours. Lack of character always reveals itself in the end."
  • Anonym (äh!)
    Anonym (O) skrev 2024-01-07 08:45:12 följande:

Om ni kommer in på det igen, och den nya framställer det som endast jättepositivt kan du ju bara säga att det inte var så enkelt och smärtfritt då, men att du är glad att ni har ett gott samarbete nu. På så vis markerar du ändå att det inte var en dans på rosor, samtidigt som du inte framstår som bitter eller konfliktsökande utan är positiv och fokuserar framåt. Sen kan du fräsa och fnysa i din ensamhet, men för barnens, och din egen frids, skull är det nog bäst att hålla en god ton utåt. 

Ett bra svar. 
  • Anonym (äh!)

Händer det igen kan du ju alltid uttrycka dig i jag-budskap.

"Jag tycker inte separationer är något enkelt, men är glad att vi har en bra relation nu".

Men jag tänker att du inte behöver umgås så mycket mer med honom och hans ex. Bygg ett eget liv, skit i dem.

Svar på tråden Hur hade ni svarat hans nya?