Hur hade ni svarat hans nya?
Anonym (Frågande) skrev 2024-01-07 07:46:14 följande:
Det tar emot för mig att bara smila och hålla med exet om att det inte fanns några problem, men ni kanske har rätt i att det är det bästa nu för barnens skull. Samtidigt pratar jag och barnen om problemen som var ibland hemma fortfarande, Dels vill jag inte att det sopas under mattan för deras del och dels hoppas jag att öppenheten gör att de vågar vända sig till mig om det uppstår nya problem.
Det känns ju som dags att gå vidare. Hur gamla var barnen när ni separerade? Du valde att skaffa barn med denna mannen, flera barn. Antagligen för att han har sidor som fick dig att tycka att han var den bästa mannen i världen. Nu har han träffat någon som får dom sidorna och det är hennes relation med honom och det har inget med och göra hur han var mot dig i en separation. Att separera när man har barn är svårt och skitjobbigt och han agerade fel. Det gjorde säkert du också ibland. Hans nya vet nog om att det inte var smärtfritt egentligen men vill vara respektfull och positiv inför barnen. En del tyder på att du gärna vill straffa honom för separationen. Det känns inte helt sunt som mamma att hålla separationens sår hos barnen vid liv och fortfarande 6 år senare ibland pratar om saker som citat:
exet kallade mig och min familj fula saker, hotade med att göra mitt liv till ett helvete och ta livet av sig, skrämde barnen, hans föräldrar försökte få mina föräldrar att övertala mig att stanna m.m Innan och under separationen