Inlägg från: Anonym (... ...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (... ...)

Depremerad

Skriv upp ett mål, en anledning till varför du vill ha ett jobb.

En vision. Till exempel:
    Jag vill ha ett jobb för att jag vill kunna köpa en lägenhet.
    Eller, jag vill ha ett jobb för att kunna åka en weekend utomlands. (Skriv upp specifikt resmål, för att ha som dröm att jobba mot.

Eller vad som.
    Eller bara: Jag vill ha ett jobb för att kunna äta god mat och inte oroa mig för ekonomin. 

Alltså, ha något i åtanke som du vill lägga pengar på i framtiden med de pengar du tjänar.

Du kan också motivera dig själv med rädslan vad som kan hända om du INTE har jobb, men det är ju inte lika trevligt såklart.

Gör en visionboard eller något! 
  • Anonym (... ...)
    Anonym (... ...) skrev 2024-01-05 11:37:21 följande:
    Skriv upp ett mål, en anledning till varför du vill ha ett jobb.

En vision. Till exempel:
    Jag vill ha ett jobb för att jag vill kunna köpa en lägenhet.
    Eller, jag vill ha ett jobb för att kunna åka en weekend utomlands. (Skriv upp specifikt resmål, för att ha som dröm att jobba mot.)

Eller vad som.
    Eller bara: Jag vill ha ett jobb för att kunna äta god mat och inte oroa mig för ekonomin. 

Alltså, ha något i åtanke som du vill lägga pengar på i framtiden med de pengar du tjänar.

Du kan också motivera dig själv med rädslan vad som kan hända om du INTE har jobb, men det är ju inte lika trevligt såklart.

Gör en visionboard eller något! 
    Redigerat inlägg.
  • Anonym (... ...)
    Anonym ('¨'¨'¨'¨') skrev 2024-01-05 13:02:46 följande:
    Att flytta från hemstaden.
    Skriv upp vad du behöver för att flytta och ta dig framåt steg för steg. Gör en checklista och bocka av.

Till exempel:
    Kolla upp jobb i andra städer och sök dem, kanske på pendlingsavstånd till en början om det är svårt att få tag på boenden.

Ställ dig i bostadsköer i de städer du kan tänka dig.

Har du gjort det?

Det är bara att börja! Kolla upp jobb och bostäder varje dag och bara sök. :)
  • Anonym (... ...)
    Anonym (... ...) skrev 2024-01-05 13:08:10 följande:
    Skriv upp vad du behöver för att flytta och ta dig framåt steg för steg. Gör en checklista och bocka av.

Till exempel:
    Kolla upp jobb i andra städer och sök dem, kanske på pendlingsavstånd till en början om det är svårt att få tag på boenden.

Ställ dig i bostadsköer i de städer du kan tänka dig.

Har du gjort det?

Det är bara att börja! Kolla upp jobb och bostäder varje dag och bara sök. :)
    Söka utbildningar kan du också göra, som personen ovan skrev.
  • Anonym (... ...)

Ställ dig i kö på andra ställen nu då.

• Anonym (... ...)
    Anonym ('¨'¨'¨'¨') skrev 2024-01-07 21:11:05 följande:
    Ingen idé. Det tar ju lång tid för att får massa bostadskö :(
    Det är sant att det tar lång tid. Men gör det ändå. Bättre att då kan få det du vill längre fram än inte alls?

Dessutom kan du söka hos privata bovärdar, de har inte alltid kösystem, utan man kan ha tur att få ett boende fort.
Svar på tråden Depremerad