Inlägg från: Anonym (Försörjning?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försörjning?)

Deprimerad sambo / byta jobb?

Har du nytt jobb på g? Annars kan du ju inte säga upp dig? Ni är väl beroende av din lön om han studerar?

Din sambo låter inte särskilt seriös som sover hela dagarna under föräldraledighet istället för att umgås med sitt barn, varför accepterade du det? Men det är en annan fråga, och försörjning behöver du säkra upp under alla omständigheter.

• Anonym (Försörjning?)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-01-07 07:32:44 följande:

Tack för era svar. Helt ärligt har jag tänkt lämna honom. Han är verkligen som en tonåring i en 35+ årings kropp. Visst har han i perioder "bättrat sig" men till exempel igår lördag så gick han upp kl 12 och var sur för att jag inte väckt honom (han vaknade varken av alarm eller av mig) men jag tycker inte det är mitt ansvar att väcka en vuxen människa. Sen satte han sig direkt vid datorn, sen gick han och duschade någon timme och sen gick han ut. Var inte förrän senare på eftermiddagen/kvällen han visade något intresse för barnet. Jag försöker visa så mycket intresse jag kan för barnet. Tycker det är tragiskt med en pappa som bara stirrar på skärmar hela tiden. När barnet vill leka så säger pappan att de ska gå till vardagsrummet och leka där, så att pappan kan sätta på tvn och sitta vid datorn. Det som är sjukt jobbigt för mig är att det är flera månader kvar tills jag kan gå ner i tid. Men det är bara försöka hålla sig fokuserad på att jag kommer att få mer tid med mitt barn sen.

35+? Trodde ni var runt 20-22. Sin ålder till trots låter han väldigt omogen tyvärr. Låter mer som han är ansvarslös och ointresserad än deprimerad. Har ni provat parterapi? 
Svar på tråden Deprimerad sambo / byta jobb?