• Mimosa86

Deprimerad sambo / byta jobb?

Anonym (Svårt) skrev 2024-01-04 23:08:52 följande:
    Jag tänkte gå ner i tid men kan inte göra det förrän jag fått fast anställning (och det måste väl gå typ 2 månader till innan jag faktiskt får gå ner i tid). 
    Han har ca 1,5 år kvar av sina studier. Jag lagar såklart mat när han inte orkar/vill och har sagt flera gånger att jag kan förbereda mat på söndagar. Jag gör såklart mat på helgen och den dag jag jobbar hemifrån men verkar som att det jobbiga för honom är att lämna/hämta barnet på förskolan. Pappan är en gamer och sitter uppe och spelar sent på nätterna och sen är han skitsur för att han måste lämna barnet på förskolan. Han har alltid fått sovmorgon/sova ordentligt varje natt eftersom han inte vaknar av barnet på natten. När han var föräldraledig (och jag student) så sov han till 12-14 tiden på dagen medan jag tog hand om barnet. Han duschar 1-2 h per dag medan jag aldrig får vara ifred eller ha någon fritid...
    Då ska du knappast ha dåligt samvete! Välkommen kära man in i vuxenlivet och föräldralivet. Klart han mår dåligt om han fått bete sig som ett barn och helt plötsligt tvingas sätta sig själv i andra hand (som alla föräldrar måste).

jag tror han mår dåligt för att han inte lägger sig i tid på kvällen, är trött på morgonen och inte hänger med vänner irl! Sportar han? Det kan ge energi att komma iväg på träning, ansträngandet fysiskt och få ett socialt sammanhang.

Problemet TS är inte ditt jobb eller barnen utan hans dåliga vanor!
Svar på tråden Deprimerad sambo / byta jobb?