Deprimerad sambo / byta jobb?
Min partner är deprimerad. Jag upplever att han aldrig är verkligt närvarande. När jag kommer hem från jobbet sitter barnet och äter chips framför datorn typ 4 dagar i veckan. Så fort jag kommer hem "släpper" sambon föräldraskapet och stirrar i sin mobil/på datorn eller tvspel. Visst är han bra på att laga mat/handla mat/hämta/lämna barnet men...
Jag började på nytt jobb för några månader sedan och pendlar, det betyder att sambon får hämta/lämna barnet på förskolan för jag hinner inte. Jag kan jobba hemifrån 1 dag i veckan och då hämta/lämna barnet men min chef ger mig ändå sura miner inför den dagen jag ska jobba hemma (trots att företagets policy är ok med hemarbete 2 dagar i veckan) men hon har något slags duktighetakomplex och vill att alla är på plats jämt. Sambon klagar på att han inte orkar allt ansvar mer (han studerar distans) men hämtar/lämnar barn, handlar mkt mat och lagar mat för jag hinner inte. När jag kommer hem från jobbet vill barnet bara klänga på mig. Jag försöker att handla mycket på helgerna och tar matlagning så ofta jag kan/hinner men han är utmattad ändå.... Ska jag säga upp mig? Tror chefen blir sur om jag ber om 2 dagar i veckan för hemarbete när hon knappt accepterar 1. Har provanställning kan tilläggas.