• Anonym (Jessica)

Varför ska jag göra separationen lätt för henne?

Anonym (Hej) skrev 2024-01-04 20:46:13 följande:

Många som skriver att jag inte tjänar på att göra det svårt för henne. Håller med om det. Jag har bara skrivit att jag inte heller tänker anstränga mig för att göra det lättare för henne.

Jag ska tänka på mig själv och mina egna känslor. Ifall att underlätta för henne i något avseende känns jobbigt för mig så ska jag väl knappast göra det för hennes skull? Varför göra tjänster för folk som inte vill ha en i sitt liv?

Om jag får gissa så känns det som att du är besviken på henne för att hon bara bestämt sig för att dra utan att prata med dig ordentligt. Isåfall kan jag hålla med om det. Ni båda borde kanske pratat lite mer egentligen och inte låtit allt rinna ut i sanden. Men nu verkar hon ju tyvärr ha bestämt sig och då finns det väl inte så mycket att göra.

Frågan är om hon redan funnit någon annan. vill knappt skriva det. Men är alltid skeptisk när folk bara vill dra men absolut inte kan tänka sig att ens prata om det. 

• Anonym (Jessica)
    SmulanFnulan skrev 2024-01-04 22:46:23 följande:

Hon verkar iallafall ha fattat rätt beslut.. Go her! Hoppas hon hittar någon som kan ge henne allt som du bevisligen inte kunde ge henne.

Man är två om saker och ting. Vi vet inte hälften här.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-01-04 22:50:50 följande:

Hade ni haft gemensamma barn, hade jag tyckt att hon borde ge det en chans till. Inte dömt henne oavsett vad hon beslutade sig för, men det är vad jag hade tyckt, utifrån det du skriver.

Nu har ni inga barn, så jag förstår henne. Jag förstår dig också. Samtidigt resonerar du märkligt. Du skriver att ni har glidit ifrån varandra och att känslorna inte finns kvar, men är ändå arg och bitter över att hon vill gå vidare? Jag säger som ovanstående. Skulle du inte ha tänkt på det tidigare? 

Men nej, du behöver inte underlätta för henne, bara uppträda civiliserat och vuxet.

Håller med.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (SA) skrev 2024-01-05 00:37:02 följande:

Hur förklarar man att det främst är fruntimmer som hänger på Familjeliv utan att säga att det främst är fruntimmer som hänger på Familjeliv...?

Visa dem den här tråden!!
    Enbart ryggdunk och medhåll till kvinnan! Och mannen är såklart ett svin och "hoppas hon hittar nån som är värd henne"-kommentarer.

Ponera att en kvinna skrivit denna tråden.... Satan i gatan vad det hade uppradats sätt att ställa till ett helvete för mannen i fråga vid en separation!!

Haha men lite så är det ibland.

Fast jag utläste inte i tråden att han skulle ställa till en massa för henne. 

• Anonym (Jessica)

Smidigt utan känslor eller diskussioner. Det låter jäkla märkligt i mina öron. Okej att de har glidit isär. Men jag tror hon har någon annan. Därför ska hon gör det så fort som möjligt och utan prat för hon har redan bestämt sig. 

Svar på tråden Varför ska jag göra separationen lätt för henne?