Anonym (...) skrev 2024-01-06 03:15:00 följande:
"otur"? "just den månaden man byter partner"? "sådant som händer"?
Brukar du byta partner på det sättet, att det går tre dagar emellan sista samlaget med den gamla och första med den nya?
För mig är ett sådant scenario så utanför alla referensramar. Jag anser att man ska ha avslutat en tidigare relation tydligt och för gott innan man börjar dejta någon ny - det skadar inte att vara ensam ett tag emellan heller. Och sedan ska man komma långt in i den nya relationen innan man har sex första gången. Då kan det inte heller uppstå någon tvekan om vem som är fadern till ett eventuellt barn. Som naturligtvis inte blir till i första taget heller, i min värld, då man använder preventivmedel.
Dina referensramar är inte andras referensramar. De flesta byter inte partner på det sättet hela tiden, men att det ibland går kort tid emellan är varken konstigt eller ovanligt.
Att det går veckor är förmodligen vanligare än att det bara går några dagar, men kan ändå betyda att faderskapstest behövs.
En gång hade jag sex med två olika killar med två veckors mellanrum. (Inget seriöst). Vi använde skydd, men inget preventivmedel är 100 procent säkert. Hade jag blivit gravid och valt att behålla, hade ett faderskapstest varit nödvändigt.
Som skrevs tidigare. I de flesta fall ska det inte behöva råda tveksamheter om faderskapet. Men det KAN hända, utan att det är konstigt eller någons fel. Att du inte har sex förrän på 10:e dejten, eller förrän efter flera månader, betyder inte att det gäller för alla.