• Anonym (B)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Tukt skrev 2024-03-12 22:59:48 följande:
    Vart hämtar du din uppfattning i från. Du vill inte läsa tråden. Du vill inte veta mer. Men ändå är du tvärsäker.
    Jag vet redan hur snåljåpar till kräkmän fungerar. Vad kvinnor gör (de som skrivit i tråden) struntar jag i. Sluta tjafsa. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-12 23:24:59 följande:
    Men om du vet, var kommer informationen i från. Bara för transparensen skull. Är ju rimligt i en diskussion. I synnerhet om man är så där tvärsäker. 
    Ungefär 40 års erfarenhet av snåla äckel till män. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-13 00:16:08 följande:
    Hatar du män?
    Nej. Jag hatar äckliga snåljåpar och de tenderar att vara män enligt min erfarenhet. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-13 01:25:55 följande:
    Vad är snålhet för dig förutom att dumpstra?
    Precis vad det är för alla andra och såsom ordet definieras i ett vanligt ordlexikon. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 07:19:03 följande:
    Fast det var ju faktiskt inte svar på frågan. Kan du försöka svara på den igen. Jag har väl ställt den fem-sex gånger nu. Och allt du kommer fram med är otrevligheter.
    Jo, det var det i allra högsta grad.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 17:56:56 följande:
    Nej, du har fortfarande inte berättat var du fått den kunskap runt dumpstring som du bygger dina åsikter på. Eller kanske snarare fördomar.
    Du varken har eller vill läsa tråden. Så ännu en gång. Varsågod, berätta.

Det är inga fördomar. Män är snåla av naturen enligt min erfarenhet och dumpstring är bara en förlängning av deras snålhet vilket kommer drabba kvinnor som har otur att dejta dem. 

En man som är generös kommer att betala för saker som de är och inte rota i sopor eller leta runt till höger och vänster i desperat sökande efter det allra billigaste priset på en vara. Detta är ett klart tecken på snålhet alternativt fattigdom. Båda drag lika oattraktiva hos en dejt. 

• Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-13 22:07:05 följande:
    Om jag förstått dig rätt så verkar det som att "äckel" dras till dig.
    Vad tror du att det beror på?
    De flesta män är snåljåpar av naturen. Nej, de dras inte automatiskt till mig då jag undviker snåljåpar som pesten. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 22:18:18 följande:
    Fast i tråden och på många andra ställen vittnar ju många som dumpstrar om helt andra bevekelsegrunder. Så testar igen. Har du läst tråden eller inte.
    Och du menar också att män av naturen är snåla. Det borde ju finnas statistik på i så fall. Kan du presentera den?
    Har redan erfarit denna snålhet i hela livet från män överallt, både från släktingar och utomståenden. Därför som jag aldrig skulle dejta en snål man som dumpstrar vilket trådens fråga handlade om.

Jag vet redan varför män dumpstrar och behöver inte läsa om varför trådens kvinnor gör det. Sluta tjafsa nu för du kommer ändå inte att bli den som sätter punkt här. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 22:54:46 följande:
    Men det är alltså då dina egna upplevelser som ligger till grund för dina fördomar och inget du läst dig till eller har statistik på?
    Varför läser du inte tråden? Har du svårt att läsa skriven text så respekterar jag såklart det. Det är inget fel att ha funktionsnedsättningar.
    Behövs ingen statistik när man mött samma mönster hos män hela livet. Handlar inte om några fördomar för tionde gången utan om att se sanningen för vad den är.

Jag behöver inte läsa vad kvinnor har för skäl till att dumpstra och vet redan hur män fungerar på det planet. 

Nej, är ju snarare du som har en dålig läsförmåga eftersom jag hela tiden måste upprepa mig för att det inte går in i din hjärnbark. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 23:10:17 följande:
    Men om det handlar om det du möter, ja då är det ju vad man brukar kalla anekdotisk bevisföring. Och det har ju inte nödvändigtvis något att göra med hur saker och ting faktiskt är. Så varför fortsätter du ändå att hävda det?
    Jo, det har det visst då jag knappast är ensam om mina erfarenheter kring snåla män. Det är inte något allmänt okänt precis. 

Sluta tjafsa. Svara inte mer för du kommer ändå inte att avsluta denna diskussion som sagt. 
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?