• Anonym (B)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Tukt skrev 2024-04-08 22:07:53 följande:
    Nu är ju inte "samma" och "jämställd" riktigt samma sak. Det ena är precis det samma, varken mer eller mindre. Jämställt däremot är något som inte är samma, men har ett liknande värde då det exempelvis nämns bredvid vart annat i en mening. 
    Jag har inte jämställt dem. Som sagt. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-09 22:04:51 följande:
    Du skrev tidigare i tråden om att jag skulle googla "snåla män", och då skulle förmodligen någon form av bevis komma upp. 
    Nu har jag googlat och jag hittar inget som stödjer att män som dumpstrar är snåla. Inte heller hittar jag något som, i alla fall ens lite, kan beskrivas som något vetenskapligt bevis på den tesen. 
    Att det sedan finns de som gnäller i bloggar är ju en sak. Det går ju googla i stort sätt vad som, så hittar man det.
    Hur löser vi det här?
    Bevisen finns som sagt i alla utsagor från kvinnor som dyker upp. Vetenskap om människors sociala beteende får man ofta från människors samlade ankedoter.

Det finns en anledning till att kvinnor på dejtingsajter ofta uppger snålhet som nån slags dealbreaker och att de föredrar generösa män. Antagligen för att de stött på många egoistiska snåla äckel som bara är att förakta.

Vi kan lösa detta genom att du slutar svara. Först då är denna diskussion avslutad helt. Jag ger inte sista ordet till tramsiga bråkmakare som du. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-10 16:41:59 följande:
    Du likställer anekdoter och vetenskap? Eller menar du att vetenskapen använder anekdoter till sin forskning? Eller menar du kanske "vetskap", snarare än "vetenskap"? 
    Jag pratar om sociala beteenden och ja, där räknas människors samlade erfarenheter för att visa på en sorts allmän sanning. Män är snåla. Det är en allmän sanning. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-12 16:15:24 följande:
    Men du blandar "anekdoter" med "vetenskap". Nu använder du "samlade erfarenheter". Men samlade erfarenheter är ju knappast vetenskap. Hur tänker du där?
    Jo, det är det visst om vi pratar om mänskliga sociala beteenden. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-13 14:55:39 följande:
    Det är ju det som blir lite rörigt när du samtidigt pratar om vetenskap. Är det du skriver en fråga om "allmän socialt" eller "vetenskap"?
    Vad är det du inte fattar? Det är samma sak.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-14 21:22:54 följande:
    Menar du seriöst och på fullt allvar att saker man snappar upp "allmän socialt" och vetenskap är det samma? 
    Socialt beteende är en vetenskap som bland annat kommer från samlade observationer av människors erfarenheter.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-15 17:43:53 följande:
    Självklart finns det forskning på det mesta, inklusive hur vi människor beter sig. Men då är det inte "allmän socialt", vilket också är ett begrepp du tidigare använt för att beskriva dina egna personliga erfarenheter.
    Så någon stans måste du välja. Vad är det egentligen du säger?
    Har redan sagt det. Jo, allmänt sociala beteenden avgörs från människors samlade erfarenheter. Bryr mig inte om din töntiga åsikt i frågan. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-16 21:19:19 följande:
    Fast "samlade erfarenheter" och "vetenskap" är ju heller inte det samma.
    Vad är "vetenskap" för dig, eftersom du tycks ha en alldeles egen definition av det?
    Jo, det är en del av det. Handlar inte om min åsikt utan hur det faktiskt ser ut. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-17 21:21:56 följande:
    Vadå "en del"? En del av vaddå? Jag frågade om din definition av vetenskap.
    Jag har redan svarat på den frågan som sagt. Din dåliga läsförmåga kan jag inte göra nåt åt tyvärr. Ge dig nu. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-18 21:10:24 följande:
    Du har inte alls svarat på din definition om vetenskap. Kan tycka att det vore bättre du faktiskt svarar, än att du använder som ett återkommande retoriskt grepp att påstå dig ha gjort det.
    Så försök!
    Jo, jag har svarat mer än tydligt och tänker inte upprepa svaret för att du fattar noll. Sluta tjafsa nu för du får ändå inte sista ordet. Glöm det.
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?