• fancyr

BIM februari 2024

Själv är jag på äl+1 och vet att det inte har med graviditet att göra såhär tidigt men jag har väldigt Ont i ena bröstvårtan , sådär att kläder gör att det gör ont. Jag vet att jag aldrig haft det här förut men funderar på om jag kanske gjort illa mig , frågan är bara hur 🤔 

• fancyr
    Anonym (diddi) skrev 2024-02-04 09:59:25 följande:

Hej alla! 

Vad tror ni om min ÄL den här månaden, tror ni på dag 22 eller 22? Har liksom inte heller någon markant temperaturhöjning, utan den smyger ju upp. Är det normalt? 🥺 borde vi ha sex idag med för säkerhets skull?

Dag 23 skulle jag gissa på Med tanke på kurvan innan ser ut.
  • fancyr
    Anga skrev 2024-02-04 12:57:27 följande:
    Mitt test var positivt ändå och inget spökstreck Skrattande
    tog ett tidigt digitalt idag. och sen en vanlig sticka som var mycket tydligare idag än igår :)
    Har inte känt mig så gravid än men det är bara ÄL+11. Enda symptomen har varit molvärk varje dag sen ÄL+7 typ, och mer flytningar.
    iiih så glad men overkligt på samma gång. Vågar inte riktigt tro det. BF 16/10. Hoppas på massa fler plus och att vi följs åt i en BF oktober grupp längre fram. 
    Grattis!!! 
  • fancyr
    Hsim skrev 2024-02-04 13:48:16 följande:

Åh behöver pepp.
    vi fick till det igår och dagen innan det, vi båda vakna med 39-40 graders feber idag.

Fick idag fast smiley på CB! 

Det bästa hade såklart varit att få till det idag, men det är tveksamt, nu hoppas jag verkligen de igår kan hålla i sig och att sjukdomen inte förhindrar något. 
    optimalt hade såklart varit att få till det idag och imorgon, men tveksamt. 

jag fick höra av en barnmorska att om mannen får feber så minskar hans fertilitet  tre månader framöver så hon tipsade om att mannen skulle äta febernedsättande omgående inpå feberuppkomst.
  • fancyr
    Hejkoala skrev 2024-02-04 17:19:38 följande:
    Tog ett digitalt nu då jag tyckt de som jag tog för nån vecka sen var svaga. Bim var ju i torsdags.. Så nu hoppas jag detta håller hela vägen så det blir en oktober bebis :) 
    Grattis!!! Vilken start på februari, massa graviditeter 😃
  • fancyr
    Anonym (??) skrev 2024-02-05 13:57:36 följande:
    Någon som ser något🙈
    Kanske ser men det är så förstorat så jag blir osäker på om det är skuggningen för tester eller verkligen ett positivt Test 
  • fancyr
    Anonym (??) skrev 2024-02-05 15:06:24 följande:
    Detta är samma test fast inte förstorat
    jag skulle råda dig till att ta ett nytt test 🧡
  • fancyr
    Svartahallon skrev 2024-02-06 05:15:29 följande:

Min konstiga "mens" fortsätter, men avtar sakta men säkert. NC bad mig idag att ta ett ägglossning test (har beräknad ägglossning till helgen). Och det blev positivt enligt deras beta-funktion som läser av tester. Jag hade kanske velat ha strecket lite starkare för att bekräfta. Kan lägga upp bilden här. Min temperatur är fortsätt låg så får se om den sticker iväg inom kort. Har ju inte heller vanliga flytningar så kan inte (har inte provat) känna något fertilt sekret. 

Min fråga är då - kan blodblandat urin ge ett falskt "positivt" test? Alltså påverkar mens höjningen på något sätt? Kan detta vara att kroppen gör sig redo men att det inte kommer lossa? 

Det är möjligt med äl om man har väldigt lång mens. Det där testet ser ut som om det är väldigt positivt, peak skulle jag säga då teststrecket verkar mörkare än kontrollstrecket 
  • fancyr
    Svartahallon skrev 2024-02-06 06:51:36 följande:

Ja men nu när du säger det, jag tänkte att kontrollstrecket var den andra linjen! Brukar aldrig få så starka teststreck så hjärnan sållade nog bort det haha. Då är det verkligen positivt! Vilken spännande cykel denna månad haha. 

Håller tummarna att temperaturen ökar från och med imorgon! Och att sambon är på humör när han kommer hem😅.

haha vi håller tummarna!! :)
  • fancyr
    Svartahallon skrev 2024-02-06 13:18:46 följande:

Jag plussade nu på lunchen! Läste i BIM Januari om en som har exakt samma historia som mig och var tvungen att testa. Ett solklart positivt test. Men styrkan på testlinjen gör mig orolig för att det istället är ett missfall. Får återkomma helt enkeltSkäms

Hahaha what?? Du är gravid alltså?? Jäklar vilken överraskning!! 🥳 grattis
Svar på tråden BIM februari 2024