• Juliab

BIM februari 2024

Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-01-30 13:14:11 följande:

Vilken app använder ni för att ta temp förutom NC? Finns det billigare alternativt

Fertility friend är bättre tycker jag!
  • Juliab
    ems1991 skrev 2024-01-30 13:57:37 följande:

Hoppar in här från januari tråden eftersom mensen kom i helgen. Jag tänkte faktiskt prova Bisolvon tabletter denna gången men är lite osäker när man ska börja och hur länge man ska äta osv. 

Jag tänker börja nästa cykel om den här misslyckas. 

börja ASAP när mensen kommit och sluta på ÄL, är vad jag läst mig till. Vissa trappar upp allt eftersom från 1 - 2 - 3 tabletter Fram till ÄL  Sprid ut jämnt typ om du får ägglossning CD 15 så kör du 5 dagar med 1, 5 dagar med 2 och 5 dagar med 3 tabletter. 

om någon har andra ?instruktioner? så dela gärna! ☺️

• Juliab
    Friros skrev 2024-01-31 13:06:16 följande:

Jaha!! Det visste inte jag.,, sorry!! 

Jag är på äl+11 idag. Min bim är om 4-5 dagar. 

säger det något?

Det finns de som plussar på testa tidigt-test på ÄL+11 eller ännu tidigare, men alla gör inte det. 

• Juliab

jag vet inte vad jag ska tro? 
    jag tog ett tidigt Babyplan innan jag sprang ut. Sjukt stressad. Glömde kolla och la det i badrummet. Kommer hem ett par timmar senare och ser detta 😱 

jag vet att man inte ska titta flera timmar senare och jag tror nog inte på det egentligen. 

DPO 10. BIM tis eller ons. 

• Juliab

God morgon! 

Jag väntar på att bli kissnödig? har ett till babyplan testa tidigt som jag ska prova med. 

vi sticker till Sälen för skidåkning om någon timma så jag hinner inte köpa digitalt. Men jag tar med mig två till tidiga tester så kan jag prova igen på söndag eller nåt om morgonens får ett svagt streck det också. 

Jag har testat i åtta månader ich aldrig fått tork eller spökstreck så jag är försiktigt hoppfull men försöker vara realistisk. 

den här månaden har jag boostat med D-vitamin, sovit lite bättre och ätit munkpeppar  

så här ser min temp ut. 

• Juliab

Samma idag. ser lika lite eller lika mycket beroende på hur man ser det. Får nog vänta till typ måndag och testa igen.  

lägger jag dem bredvid varann så ser de likadana ut  
    båda bilderna är från idag  

jag ställer mig in på en kemisk. Kan inte tro att alla dessa försök äntligen har gett frukt!!! 

• Juliab
    fancyr skrev 2024-02-03 07:24:34 följande:

Mitt positiva äl test igår resulterade i en temphöjning idag. Får hoppas den håller sig uppe. Dock känner jag mig lite snuvad på alla mysdagar vi förlorat när äl kom 3 dagar för tidigt. 

Det ser ju lovande ut! 

tror på kemisk för min del eftersom jag inte ens vågar hoppas. 

• Juliab
    fancyr skrev 2024-02-03 07:54:31 följande:
    Fattar, enklare att bli positivt överraskad än negativt. Men jag håller tummarna för dig ✊🏼
    Tack, 

det känns också så osannolikt då vi kört på med varannan dag de andra månaderna. Denna månaden löste vi det EN gång, en dag före ÄL. Men vem vet!!!! 
  • Juliab
    amiilee skrev 2024-02-03 21:25:56 följande:
    Jag ser ett streck på nedersta bilden! Håller tummarna för dig att det bara blir starkare. 

God morgon! 

tog ett nytt tidigt test imorse. Det har blivit starkare ???? 
    Jag har BIM tisdag eller onsdag, men jag trodde att testa tidigt skulle ge MYCKET starkare streck så här nära inpå? Det är ju BIM - 3 eller 4. ÄL +12. 

Blir teststrecket aldrig lika starkt som kontrollstrecket? 

• Juliab
    fancyr skrev 2024-02-04 07:55:47 följande:
    Iiihh va kul!!! Grattis!! 🥳🧡 Ett positivt är ju alltid ett positivt streck !
    Tack!! ❤️ 
    jag väntar till BIM med digitalt så får vi se hur det ser ut då. får bli torsdag morgon  är vi är hemma från semestern. 
  • Juliab
    Anga skrev 2024-02-04 12:57:27 följande:
    Mitt test var positivt ändå och inget spökstreck Skrattande
    tog ett tidigt digitalt idag. och sen en vanlig sticka som var mycket tydligare idag än igår :)
    Har inte känt mig så gravid än men det är bara ÄL+11. Enda symptomen har varit molvärk varje dag sen ÄL+7 typ, och mer flytningar.
    iiih så glad men overkligt på samma gång. Vågar inte riktigt tro det. BF 16/10. Hoppas på massa fler plus och att vi följs åt i en BF oktober grupp längre fram. 

Men vad kul! Grattis! 

mina stickor verkar alla hålla med om att jag är gravid, och i så fall har vi samma BF för närvarande 🤗 
    16/10. 

• Juliab
    Nimet123 skrev 2024-02-04 21:29:28 följande:

Grattis till alla som har plussat♥️

Tack 🤩
  • Juliab
    Lusse88 skrev 2024-02-05 16:45:02 följande:

Mensen kom igen.
    Så vi satsar på försök 4 nu i februari.
    Jobbigt det här, månad efter månad trots äl-tester... Ser att vi är många som försökt flera månader. Använder ni äl-tester eller nåt? Jag började med rosenrot denna cykeln. Nån som testat det?

Jag har plussat nu på åttonde försöket. 

jag testade rosenrot i november och december. 

Nu i feb har jag ätit Munkpeppar och boostat med hög dos d-vitamin Från CD 1 till ÄL, och denna månaden tog det sig. Märkte stor skillnad på min ägglossning. 

använt ÄL-test varje månad samt tempar. 

• Juliab
    Hsim skrev 2024-02-08 11:59:38 följande:

Även om jag lyckades bli sjuk mitt i ÄL perioden denna cykel så två dagars temp saknas, så känns det positivt att denna cykel så har ÄL kommit lite tidigare men också har jag sedan min graviditet med MA i höstas fått en cykel där jag verkligen fått en temperatur höjning. Förra cykeln så kom tempen knappt upp, jag vill försöka intala mig att det betyder att kroppen kanske kommit igång lite bättre sedan skrapnibgen. Bilden är mina cykler sedan skrapningen. Snacka om att försöka tänka positivt. 

Jag håller tummarna för dig 🤩
  • Juliab

Passerade BIM igår och tog ett digitalt test. Nu vågar jag tro på det. Det känns så otroligt skönt. vilken lättnad!! 

lycka till alla som kämpar 💜 

• Juliab
    Hejkoala skrev 2024-02-08 12:58:04 följande:

Juliab: grattis så kul! När är du beräknad då? Jag blir runt den 8/10 om mina uträkningar stämmer :) 

Tack och det samma! 

det blir 16-17 oktober beroende På hur jag räknar. Har varierande cykellängd. 

Svar på tråden BIM februari 2024