• Juliab

BIM februari 2024

Hejkoala skrev 2024-01-26 06:46:02 följande:

Va tvungen att ta ett digitalt. 
    Men känns ändå falskt positivt vågar inte tro på detta. 

Stanna stanna kvar 

Härligt!! Håller tummarna!! 
  • Juliab
    Hejkoala skrev 2024-01-26 15:41:17 följande:

Tack! 

körde bisolvon-metoden denna månaden och det verkade fungera för oss 🙏🏼

Nu tänker jag springa och köpa bisolvon om det inte tar sig denna gången för oss. haha! Sedan tror jag vi testat allt. 
    Vad har du/ni försökt med sedan? 

Tog både du och mannen bisolvon? 

• Juliab
    Juliab skrev 2024-01-27 11:21:27 följande:

Nu tänker jag springa och köpa bisolvon om det inte tar sig denna gången för oss. haha! Sedan tror jag vi testat allt. 
    Vad har du/ni försökt med sedan? 

Tog både du och mannen bisolvon? 

Skulle skriva "Vad har du/ni försökt med innan" . inte sedan 🧐
  • Juliab
    Hejkoala skrev 2024-01-27 12:15:48 följande:

Jag åt från mensens sista dag, 1 tablett, sen ökade jag till 2 tabletter 3 dagar innan äl, sen dagen innan äl 3 tabletter och åt 3 tabletter tills 2 dagar efter ägglossning! 

om detta hjälpte vet jag ju inte 100% men ja va första gången vi provat.

provat smep 3 gånger tidigare, tempade första 2 gångerna men gav upp för de gav mig inget faktiskt sen nu då sista gången Bisolvon o de funkade på första försöket vi provade!

eller just det! Tog 15 ml Bisolvon förresten på morgonen på äl sen 2 tabletter middag o kväll  

håller Tummarna för dig ????

Tack! 
    jag får testa nästa vända. Har inga stora förhoppningar den här månaden dessvärre. 
  • Juliab
    bebissugen91 skrev 2024-01-27 19:43:15 följande:

På måndag ska jag göra en HSS undersökning, en spolning av livmoder och äggledare för att se så där är fri passage. Någon som gjort en sådan?

Inte gjort men vid tidsbokning av utredning så togs detta upp och kommer bokas in för mig med. 
    Har ni gjort  fertilitetsutredning eller har du ?bara? bokat in en spolning? 

• Juliab
    bebissugen91 skrev 2024-01-29 09:33:08 följande:

Nu har jag varit på äggledarspolning. Allt såg jättefint ut 😊 fin livmoder och fri passage. Har en ledande äggblåsa med ägglossning imorgon. Så skönt att veta att jag faktiskt ägglossar och inte bara har positiva ältester som inte leder till ägglossning i slutändan. Får inte ha sex förrän imorgon kväll pga infektionsrisk så jag hoppas vi hinner. Större chans att bli gravid pga spolningen nu kommande cykler enligt fertilitetsläkaren.

Vad skönt att få veta!  
  • Juliab
    nellys skrev 2024-01-28 23:50:51 följande:

Tog ett testa tidigt imorse, BIM -4, det var negativt. Ska ta ett imorgon igen men räknar med negativt. Men alltså jag orkar inte att det inte går månad efter månad. Jag vet att många har försökt längre än mig, men jag (och såklart ni också många med mig) trodde det skulle komma en bebis redan 2023. Var övertygad om att jag minst skulle vara gravid vid nyår. Och nu är det snart februari. Har skitjobbigt i min jobbsituation som också ändrats och påverkats pga att jag inte blivit gravid än. Orkar inte mer 😭 men ska som sagt ta test imorgon bitti, sen är det bara att vänta in sista dagarna på mensen och se om den kommer...

Jag förstår din känsla. 

jämfört med andra är våra åtta månaders försök inte länge. Men för mig/oss är det det. Åtta besvikelser. Vi trodde att jag med lite tur kunde vänta oss ett syskon till våren, särskilt med tanke på att det gått lätt innan. Men tyvärr?.  Jag trodde också att innan nyår är jag definitivt gravid. SÅ lång tid kan det inte ta. Men jo. 
    härom dagen skickades formulär för semesteransökningarna på jobbet ut inför sommaren. Det var jag helt övertygad om att jag inte skulle behöva tänka på. Men jo. 😭. 

så otroligt jobbigt. Så frustrerande. 

och denna två veckors-väntan varje månad. Är. Hemsk. 

• Juliab
    Miatheone skrev 2024-01-30 08:35:10 följande:
    Förstår absolut hur du känner. Vi började försöka få ett syskon mars 2022 och redan efter tre månader var man ju besviken att det inte gick vägen. Nu sitter vi här nästan 2 år senare och inte lyckats få till en graviditet ännu. Känns så frustrerande, irriterande och ledsamt på samma gång. Samtidigt ser man alla andra gå ut med att dem är gravida och absolut man är glad för deras skulle men sen kommer ju såklart den där avundsjukan fram och man önskar så innerligt att det är en själv som va gravid. Månad efter månad blir jag lurad av symptomen inför mens och förhoppningen tänds om att kanske är det min tur nu men varje gång blir man besviken när mensen kommer på besök. Nu har det gått så långt att vi funderar på att ta hjälp för att göra en utredning. Får inte hjälp av regionen eftersom vi har ett gemensamt barn men får helt enkelt ta hjälp av en privat klinik och förhoppningsvis kan vi där få reda på och hitta en lösning på att äntligen få det där efterlängtade syskonet.
    Förstår din känsla helt och hållet. 
    Vi påbörjade vår utredning den här månaden. Får svar 29/2. Även den väntan är jobbig, men det känns ändå skönt att ha lämnat prov nu. Det känns lite som att man lägger över ansvaret på någon annan en stund. konstigt men så känns det. 
  • Juliab

Fan också. 

Tog ett tidigt. Negativt så klart. DPO 7. Bim först 6/2. 

Jag vet eg att det är för tidigt men jag blev ändå så nedslagen. Idiotiskt. 

• Juliab
    Nimet123 skrev 2024-01-30 11:54:42 följande:
    ♥️ håller tummarna för oss båda. Hoppas vi plussar på BIM. Men vet den känslan besvikelsen 
    har du några graviditetssymtom? 

Jag är så trött på att bli besviken. 

Har ganska ont i brösten, vilket jag inte brukar ha förrän någon dag innan mens. Inga andra symptom. Men sist jag var gravid hade jag heller inga symptom så det säger inte så mycket för mig. Lever på hoppet nu?

Svar på tråden BIM februari 2024