Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

AlbertSchweinstein skrev 2024-01-04 23:34:03 följande:
    Nej, männen är offer för sin egen mesighet. En riktig man tolererar inte feminister, och är tillräckligt stark för att avstå kvinnor som är feminister.
    Som sagt, ingenting nytt under solen. Feministernas ondska går att hitta överallt. De infiltrerar män och gör dom mesiga. Riktiga män står över sånt.

Ditt inlägg är väl ett talande exempel på det jag beskriver, en vi och ni känsla ska infunnas och ett tryck på män att sälla sig till en pol.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-01-04 23:32:47 följande:

Att tro att man skulle kunna tilltala alla grupper samtidigt är hybris av sossarna. Försöker man tilltala alla tilltalar man förmodligen ingen. Sossarna försökte ju göra en grej av det här förr "alla skall med". och "man skall inte ställa grupp emot grupp"...funkar inget vidare.

Jag tror absolut att det är möjligt för ett parti att profilera sig utan att ställa grupp mot grupp och skapa motsatser "Alla ska med" är inte en stark profil.

ta den här grejen där feminister ställs som en motsats till mäns väl. Helt onödigt och ologiskt. De had ju kunna säga att de ska bedriva en satsning på unga män i stället. Alternativt förklara varför feminismen har drabbat unga män.

men nej.
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 23:43:07 följande:
    Jag förstår inte den där retoriken att framställa saker i exakta poler. Plus/ minus, svart eller vitt, vänster eller höger.
    Och nu: Unga män = misslyckad integration & kriminella invandrare.
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-03 15:58:53 följande:
    Har kollat nu och som jag misstänkte handlar det om invandrar pojkar/män som hamnar i kriminalitet för att de saknar framtidstro, inte vanliga svenska pojkar. ´[...]

👍
    Du tycker också att sossarna snackar smörja alltså. De är dessvärre inte det enda partiet som använder den typen av retorik.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-04 23:50:20 följande:

Nej men fokuset på feminismen i partiet har gjort att man har tappat killarnas situation, nu vill S ha killarnas röster och då måste de visa att de är ett parti för killar också. Lättplätt. 

Bra om de satsar på killarna, det behövs verkligen. 👏🏻👏🏻

Det är ju det jag pratar om. Feminism vara eller icke vara har ingenting med satsning på unga män att göra. Varför är inte sossarna kapabla att göra två saker samtidigt? Dom kan ju tydligen hålla på med miljöfrågor, arbetsmarknaden eller annat samtidigt. Feminism använder de i sammanhanget som en förklaring på deras tydligen ickeengagemang för unga män.

Satsa på unga män, men blanda inte in feminism i sammanhanget som en slags ondskefull motpol. Dessa tar inte ut varandra. Analysen pekar inte heller på det.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Kille) skrev 2024-01-05 01:27:09 följande:

Rimligt vore att nu när man gjort arbetsmarknaden mer jämställd till kvinnors fördel att man gör dejtingmarknaden mer jämställd till mäns fördel. 😎

Visste att snacket om att fördela kvinnor bland män skulle dyka upp. 
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 01:45:37 följande:
    Varför länkar du inte till den där "samhälles analysen"?
    För jobbigt för dig?
    Är inte det uppenbart att "det är för jobbigt för mig" hittade den på en sekund, hittade de få meningarna som hänvisades till på en sekund också. Varför ska inte du göra den ansträngningen om du vill diskutera saken?
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 05:25:34 följande:
    Det är inte mitt jobb att göra ditt jobb..
    Det är ju du som påstår att du har läst någon analys, och det är ju du som klipper in "citat" från den analysen i dina inlägg när du svara folk.
    Så den som påstår har bevisa bördan.

Fat jag ser att jag inte kan förvänta mig att du kommer att fatta detta. Du vill nog hålla på med din ohederliga debatteknik...
    Jag har inte klippt in några citat från analysen. Du får väl leta upp den själv om du nu är intresserad. Det är ändå den trådstarten baseras på.

Jag förstår att du hellre vill misskreditera mig än att föra en sansad diskussion.
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 09:02:21 följande:
    Hyggligt av dig Smurfen..🙂

Jag hoppas att Latmasken, aka "Anonym(skopan)", tackar dig ordentligt också för att du valde att göra hans jobb. 😉
    Hur har du fått det till att det ska vara mitt jobb? Vad är det du vill säga med den här analysen nu när du äntligen fått den serverad på ett silverfat? Sossarna skriver själva att de har ett viktigt fokus på feminismen. Att unga män ska vara drabbade av feminismen finns ingenting att läsa om. Bara antagande att det måste finnas en motpol till unga mäns väl.

Feminism har ingenting med det att göra
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 09:22:24 följande:
    Wow.. Skall man skratta eller applådera?
    Har du äntligen kommit till insikt, vad majoriteten (inte alla, utan just många av oss) har sagt hela tiden?

Med tanke på att du har direkt fultolkat andra i denna tråden och hoppat på och anklagat folk UTAN grund, och utan underlag, att de säger  "Feminismen är orsaken, även efter du blev rätta upprepat  både av TS och andra i tråden, är ohederlig debatteknik.

Men jag ser att din avslutande stycke  innehåller spår av fultolkning.
    Det är inte alla i tråden som hävdar att "feminismen" och "pojkars ohälsa" skulle ta ut varandra... Så det är nog på sin plats att du lär dig se vad de olika debattdeltagarna skriver för i stället för att klumpar  ihop alla i en salig röra med kryddning av fultolkning..

Många av oss tycker det är ju bra att sossarna komit till insikt och skall nu välja att ha lite mindre fokus på feminismen och lite mer fokus på de unga männen. Nej i praktiken betyder det inte att det handlar om att man skall "strunta" i feminism utan det handlar om att man skall äntligen inkludera de unga männen.
    Läser du ens mitt inlägg som du citerar? Är det en fultolkning från ditt håll när du pratar om pojkars ohälsa? Förstår du vad jag vill säga eller betraktar du enbart mig som en motpol i diskussionen?

Det är ju det jag pratar om. Feminism vara eller icke vara har ingenting med satsning på unga män att göra. Varför är inte sossarna kapabla att göra två saker samtidigt? Dom kan ju tydligen hålla på med miljöfrågor, arbetsmarknaden eller annat samtidigt. Feminism använder de i sammanhanget som en förklaring på deras tydligen ickeengagemang för unga män.

Satsa på unga män, men blanda inte in feminism i sammanhanget som en slags ondskefull motpol. Dessa tar inte ut varandra. Analysen pekar inte heller på det.

• Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-05 12:35:12 följande:
    Ja jag har löst ditt inlägg..

Har du glömt att läsa det du skriver?
    Inledande mening.

Dina egna ord:

"Det är ju det jag pratar om. Feminism vara eller icke vara har ingenting med satsning på unga män att göra. "

(slut citat)

Och det var det som bekant ingen annan heller hävdat i denna tråden.

Ändå hade du konsekvent suttit och anklagat andra, utan under lag för din anklagelse, att de skyller på feminismen isig fast det aldrig gjores detta.

Så nu när du har upptäckt vad folk pratar om i denna tråden. Kan man slippa nu att få höra at det skylls på feminismen från dit håll. 😏
    Hur får du det till att handla om "pojkars ohälsa"? Hur får du min åsikt att vara en fultolkning? Vilka fakta vet vi?
    -sossarna säger att fokus på feminismen har drabbat unga män, hänvisar till en samhällsanalys

-ingenting i analysen pekar på att fokus på feminism har drabbat unga män

-sossarna tar upp feminism som en faktor för unga mäns "situation" eller vad vi ska kalla det trots att någon sån koppling inte existerar.

Du kan inte ha läst mina inlägg alls. Det är en hel del som skyller på feminister. Ts bland annat eller epitet såsom "feministh**a" har jag läst, att mäns dejtingmarknad nu ska regleras också och annat hat mot feminister och kvinnor.  TROTS att feminismen faktiskt är oskyldiga till att orsakat lidande för unga män. Det är den röda tråden i det jag vill säga:
    "Det är ju det jag pratar om. Feminism vara eller icke vara har ingenting med satsning på unga män att göra. "
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar