Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-04 23:07:47 följande:
Det är därför jag i princip säger att det är skitsnack. Soc vill bara försköna och skylla på att deras ögon legat på feminismen istället för att erkänna att de har haft en dålig invandrarpolitik. När man uttrycker sig som soc gjorde så matar man alla arga anti feminister och skapar ännu mer konflikt kring feminismen. Feminismen som inte ens är en orsak eller verkan till gängkriminaliteten. Det är som att påstå att fokus funnits för mycket på sjukvården och därför har de unga männen hamnat i kriminalitet. Ologiskt resonemang och soc fiskar efter röster så de kan vinna valet nästa gång. Risken är att kvinnor nu väljer att inte rösta på soc på grund av det korkade uttalandet och kanske väljer att rösta V istället. Grattis socialdemokraterna!
Jag tror det varken gör till eller från för sossarna. Jag gillar inte den där retoriken att allt ska skyllas på något annat. Ingen är kapabel att ta ett ansvar utan försöker fiska röster genom att framställa saker i exakta poler. Plus/ minus, svart eller vitt, vänster eller höger. Och nu: Unga mäns väl/ feminister.
Det här är kärnan till att samhället går åt pipsvängen. Vi-känslan ska tydligen arbetas bort. Otroligt frustrerande.