Anonym (Hur) skrev 2024-01-02 11:14:45 följande:
Om ni va tillsammans i 15 år så uppfostrade du knappast ditt barn själv.
Du började anklaga min sambo trots att du inte vet något om situationen.
Pissigt gjort av dig och du förtjänade mothugg.
Hur många personer har man känt eller varit bekant med genom sin uppväxt? Mångfaldiga 1000 men har aldrig träffat någon i närheten av hennes barn. Han är svår att hantera och vare sig läkare, psykologer eller skola vet riktigt hur de ska göra. Det jag ser är att barnets mor lägger all tid & energi på att göra det så bra som möjligt och ge honom så bra förutsättningar i livet som möjligt. Allt jag kan önska av en kvinna jag vill ska bli mina barns mor!
Vi skaffade ju inte barn direkt fattar du väl! Vi separerade när barnet var 4 år så jo, jag har verkligen uppfostrat barnet på egen hand. Har du mer fantastiska idéer om hur mitt liv sett ut?
Om du har träffat "mångfaldiga tusen" barn så undrar jag verkligen hur socialt aktiv du måste ha varit i livet. Som lärare sedan många år börjar jag nog närma mig den siffran vid det här laget iaf. Den där ungen måste ju vara ett unikum om INGEN i hela världen klarar av att hantera honom. Även om sambon personligen kan vara rent fantastisk så är ju hemmasituationen rena skiten, och det vill du att små barn ska växa upp med...? Låt mig berätta en hemlighet: dåligt uppförande och att tilltala sin mamma som han gör är INTE ett symptom på adhd. Man blir inte skitstövel för att man har en diagnos. Man tappar inte empati och respekt för att man har en diagnos. Tänk lite mer på verkligheten i stort och inte bara på hur bra din sambo är som mamma.