Inlägg från: DrömlivetiHD |Visa alla inlägg
  • DrömlivetiHD

Bf September 2024

Ticktacksnack skrev 2024-02-06 09:37:10 följande:

hur är det för er med
    hunger?
    trötthet?
    illamående?
    molvärk till och från?

// nyfiken

Har inte varit inne här på flera veckor nu känns det som. Har bara försökt överleva med ett gräsligt illamående som hållt i sig hela dagarna. Och på kvällarna har jag somnat med barnen redan vid 19 och sovit till 06 dagen efter. Helt slut! Inte kunnat träna, promenera, ingenting. Mått illa av allt jag vanligtvis äter (gröt, kvarg, proteinshakes osv). Har överlevt på rostmackor, skorpor, kall yoghurt och liknande. 

Men idag gick jag in i v.11 och illamåendet har släppt mer och mer för varje dag den senaste veckan. Tack och lov! Och jag har lyckats träna 2 dagar. 

Svullen mage. Och hård i magen trots att jag dricker mycket vatten. Brösten är fylliga och hårda och har säkert vuxit en hel kupa redan! Haha. Inte särskilt ömma dock :) 

2,5 vecka till KUB, så nedräkningen har börjat <3
  • DrömlivetiHD

Hej på er! 

Här kommer ett inlägg om mage och tarmar..

Fler här inne som äter järntabletter? Jag blev lite trögare i magen naturligt av graviditeten men sen jag även började med järntabletterna är det ännu värre. På kvällen efter en hel dags ätande är jag uppblåst som en ballong. Då ser jag ut som v.20 redan typ. Haha! På morgonen efter toalettbesök är den plattare igen. Tog även några dagar innan jag fattade varför mitt bajs hade blivit helt kolsvart 😂 Jag tar järntabletten på morgonen eftersom den inte ska tas i samband med mat. Sen tar jag resten av vitaminerna på kvällen tillsammans med middagen. 

Ps. 10 dagar kvar till KUB-UL! Nedräkning!

• DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-02-20 18:05:17 följande:

Fick nipt-resultatet idag. Inga avvikelser 🥲🙏🏼❤️

Skönt 😃

Jag slutade dricka kaffe så fort illamåendet kom i v.6 typ. Illamåendet försvann v. 10 och sen dess har jag tagit nån halv kopp hit och dit men det smakar inte som innan. Inte alls gott. Haha 

Hur går det med era magar? Känns som min kommer mer och mer varje dag nu ♥️ Efter kub nästa vecka ska jag berätta på jobbet. Ska bli skönt att slippa försöka dölja det. Jag tror säkert vissa anar något redan. 
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-02-21 11:06:50 följande:
    Såhär ser den ut på morgonen, men på kvällen är jag mycket mer svullen! Dock inte så att någon skulle misstänka att jag är gravid än. Tror jag i alla fall! 🤣
    //
    Ja, samma här 😅 Redan efter lunch på jobbet kommer svullnaden. Men nu tycker jag det syns mer även på morgonen. Lägger en bild här från 12 +1.

Ikväll kände jag lite fladder under naveln! Undra om det var mini jag kände 😃 3e barnet, 12 + 2 idag 🙏

• DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-02-23 06:43:12 följande:
    Så fin mage 😍
    Tror säkert att det kan ha varit bebis du kände!
    Jag har känt lite smått, men kan fortfarande inte gå i god för att det inte bara är tarmarna som spökar 😂 
    Är i v 12+4 idag enligt äl, men 13+0 enligt ul.
    Skall göra nästa ultraljud på onsdag. Längtar så! 🥰
    Åh mysigt! Vi har UL på måndag morgon! Sen ska vi äntligen berätta för syskonen här hemma 🥰 Köpt en liten sparkdräkt som vi ska slå in i ett paket till dom ♥️
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-02-23 10:15:25 följande:
    Åh, vad roligt! Vi berättade för de små (11-åringen har vetat ett tag) igår på min mans födelsedag. Gav dem ultraljudsbilderna i ett kuvert och så skulle de försöka lista ut vad det var för något. Gick sådär! 🤣
    Men när de fattade blev 7-åringen helt extatisk! 5-åringen var lite mer avmätt 😆🥰
    Åh så kul!

Vi ska se om våra barn förstår varför vi ger dom en liten sparkdräkt med. Dom kanske tror det är till sina dockor 😂 Haha. Men jag tror båda kommer bli superglada! Dom har ett tjatat om en bebis i 2 år nu! 🙈
  • DrömlivetiHD

Idag fick vi äntligen se bebis 😍 Allt såg bra ut och låga siffror på kub resultaten 🙏 Så skönt! 

• DrömlivetiHD
    Klobibblan skrev 2024-02-26 20:12:01 följande:

DrömlivetiHD: 
    Vad roligt!! 😃 Vilken vecka är du i? Jag ska göra ultraljud nästa vecka, då är jag i v. 14. Gjorde ett VUL i v. 8 men då såg man bara en kikärta och inga konturer 😁

Var i v. 13 (12+6) igår när vi gjorde ultraljudet. Idag går jag in i vecka 14 🥰
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-02-27 06:57:25 följande:
    Åh, grattis, vad härligt! Och vilken bra bild! Syns tydligt vilket kön plutten är 😉
    Tack 😃 Jaså? Hur ser du det? 😃
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-02-27 11:16:14 följande:
    Syns på vinkeln på nubben 😊
    Aha, jag trodde inte nubben syns på denna bilden? :) Är det tjej du tänker då?
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-02-27 18:03:45 följande:
    Den syns väldigt väl! Och japp, såvida det inte är en väldigt missvisande bild är det definitivt en liten flicka 🥰
    Vi har 2 flickor hemma så då blir det kanske en till då 🥰

Och ja, självklart var det ok att du lånade bilden.

Skönt att allt såg bra ut på ett UL också 😍 
  • DrömlivetiHD

Hur mår ni mamas? 😊 

Jag mår betydligt bättre nu i trimester 2 🙏 Behöver fortfarande sova lite mer än innan graviditeten dock. Och den senaste veckan har jag börjat få en del växtvärk/drag i ligamenten. 

På måndag ska jag berätta på jobbet då det börjar bli svårt att dölja magen 😊

• DrömlivetiHD
    Platysma skrev 2024-03-07 20:58:05 följande:

Wow så fin mage! 🥰 Själv ser jag bara ut som en knubbis än så länge 😬 Vilken vecka är du i nu?

Jag har känner mig mindre hopplöst trött, och har slutat må illa varje dag! 🤞 

Tack snälla ♥️ Jag med egentligen. På gymmet t.ex. när jag har tajta kläder tror jag inte det syns att jag är gravid. Kan lite väl vara en vanlig mage 🥰 Jag är i v.15 nu 😊

Åh skönt! Hoppas det håller i sig 🙏
  • DrömlivetiHD
    Symetrical skrev 2024-03-08 07:03:35 följande:
    Jättefin mage! 😍 Min har också börjar synas lite mer nu, dock inte så mycket med kläder på än.
    Mår också betydligt bättre nu i andra trimestern, men fortfarande lite illamående och huvudvärk i princip dagligen. Fogarna har börjat spöka med, men föredrar det alla dagar framför illamåendet! 😆
    Tack, du med 😍 Så roligt att ta bilder varje vecka och se utvecklingen 😃 

Skönt att det går åt rätt håll! Ja, jag känner också fogarna om jag inte tänker på att inte sitta i kors med benen osv. Men jag håller med. Hellre bäckensmärta än illamående 🙏
Svar på tråden Bf September 2024