Inlägg från: DrömlivetiHD |Visa alla inlägg
  • DrömlivetiHD

Bf September 2024

Hej på er! 

Jag plussade i förrgår också med Bim 28/12. BF 2 sept enligt appen :) 

Kul att följas åt! Detta blir vårt tredje barn. Illamåendet slog till samma dag jag plussa! Hoppas det inte blir långvarigt.

Är utomlands och igår på nyårsbuffén stod jag vid sushin och kom på att det här kan jag ju inte äta! Haha 

• DrömlivetiHD
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-01 07:34:51 följande:

Laplusheureuse:  Vad sa din partner om sitt nyårspaket? 😁

Åh, jag har inte ens tänkt på att det kan vara ett symtom. Min mage är så uppblåst och gasig! Igår sköljde en våg av illamående över mig två gånger också, men det tror jag är psykiskt, för att jag vet att jah är gravid. 😅

DrömlivetHD: Vad roligt! Grattis!
    Hur gamla är de andra barnen? 😊
    Åh, men viss sushi får man väl äta?
    Jag fick dregla över brieosten svärföräldrarna tog fram strax innan 12 slaget. Fick skylla på laktosmagen 🙈😅

Uppblåsta magen minns jag från graviditet nr 2. Jag kunde inte ha mina vanliga jeans längre redan v 8- 9 nån gång. 

De är 4 och 5. De kom tätt så nu blir det ett glapp till nästa här :) Är det första barnet för er andra? 

Ja, om laxen varit fryst innan och det är en fräsch restaurang går det nog bra. Men den här låg ute på en buffé i flera timmar i 30 graders värme. Haha. Kändes inte särskilt säkert 😅

Smidig ursäkt ändå 😄 Var det någon som reagerade på att ni var nyktra? 
  • DrömlivetiHD
    Oväntadedrömmen skrev 2024-01-01 09:53:45 följande:
    Jag har "turen" att vara laktosintolerant och van att magen svullnar, så jag kör ofta mjukisbyxor. Så magen ska nog få plats i byxorna länge till. 😅

Oj, då är det full fart på de små. 😁
    Jag har en 15åring, som fyller 16 i september 🙈 så jag skyllde helt enkelt på honom. Sambon drack alkohol och jag behövde ju vara nykter ifall grabben hittade på hyss när han var ensam hemma på nyår 😉

Nej, då skulle inte jag heller våga. Jag älskar sushi, men har turen att inte gilla fisk och skaldjur, så jag äter vegetarisk sushi 😁
    Aha det var ju lägligt just nu då förstår jag :) Jag har typ alltid tajts jeans på mig så vi får se hur detta ska gå. Måste kolla igenom garderoben efter lite lösa tröjor med till jobbet. Vill inte att folk ska börja undra innan man är redo att berätta. 

Aha så smart! Jag fick frågan flera gånger igår om jag ville ha drink men jag försökte ha lite olika undanflykter 😅 Jag tror inte dom blev misstänksamma. Ska bli spännande o se hur länge vi kan dölja det för barnen med. Vill inte berätta för dem ifall det inte skulle gå vägen 💔

Aha så bra 😊 Jag har faktiskt aldrig testat vegetarisk sushi. 
  • DrömlivetiHD
    Elefanten92 skrev 2024-01-01 10:45:42 följande:

Hej, 
    vad kul med denna tråden! 

Grattis till er alla som plussat 🤩
    Vi plussade kring julen och har BF 2 september. 

Är vårt första barn. 

Har ömma bröst som symtom och haft mkt mensvärk/ molande värk. Illamåendet kom redan några dagar efter bim och blir lite mer för varje dag. Men de kmr mer Spontant under dagen. Inte relaterat till morgonen. 😅 
    Kul de ska bli att få följa åts! 

Tack och grattis själv 😍 Hur länge har ni försökt?

Då har vi samma BF 😊 Och samma symtom 😅
  • DrömlivetiHD
    Elefanten92 skrev 2024-01-01 11:35:52 följande:
     Vi började 2018 men de gav 3 ofostriga graviditeter som kroppen stötte ut av sig självt mellan vecka 6 och 9. Sen efter det så har vi försökt i 5 år utan att det tagit sig. Så 2022 skicka ja in ansökan om utredning och vi tog tester i september för remiss till IVF. Så fick spolat äggledarna i september och upptäckte lågt järn samtidigt så började äta det och då verkar de gett framgång för nu i december tog de ju sig naturligt utan prickat in Ägglossning med tester eller ngt. Så de vart lite chockartat man ger ju upp efter ett tag mentalt nästan. 🙈 
    Hur länge har ni försökt ? ☺️
    Åh så tufft för er att kämpat så länge. Ja, det är ju så mentalt påfrestande att försöka om och om igen och bli besviken varje månad. 

Vi har haft tur 🙏 Tog ut spiralen i september. Så har hunnit ha ÄL okt, nov och nu tog det sig på 3:e försöket i dec. 
  • DrömlivetiHD
    Constanza skrev 2024-01-01 15:12:05 följande:

hej alla, jag plussade tidigt i tisdags men hade Bim 29/12. BF är 4 eller 3 september beroende på vilken app jag kollar på. Det är mitt fjärde barn och alla mina tidigare barn har kommit ungefär en vecka innan BF. 

är jätte glad över mitt plus samtidigt är jag så orolig för att mista det. Är det någon anna här som känner oro? 

jag har symtom som illamående som komme och går under dagen men inte särskilt mycket på morgonen, ont i ryggen( väldigt trött i ryggen) ömma bröst som ibland gör jätte ont och sedan mycket mindre ont. 

Jag förstår din oro ♥️

Men jag försöker tänka att det är onödigt att oroa sig innan det händer något. Det finns inte mycket vi kan göra åt saken och det hjälper inget att gå runt och oroa sig ♥️

Man vill ju gärna att de här första veckorna innan första ultraljudet går snabbt så risken för missfall minskar ♥️🙏
  • DrömlivetiHD
    mrscool skrev 2024-01-01 16:41:43 följande:

Får jag fråga jag som inte gjort detta innan, när är första ultraljudet? Så man ser att det finns något där inne och får någon slags verklighetsuppfattning😅
    och när berättade ni för vänner/familj? känns som att jag inte vågar än riktigt 

På ditt första möte hos barnmorskan berättar dom om fosterdiagnostik och erbjuder KUB-test och nipt-test. Men det är ju frivilligt :) KUB testet har vi gjort våra två graviditeter och då blir det ultraljud runt v.12-13. Efter det har vi berättat för våra familjer 😊 Det har varit extra kul att ha en ultraljudsbild att visa när man berättar 😊

Eller så bokar man privat ultaljud 😊
  • DrömlivetiHD
    Constanza skrev 2024-01-01 20:28:14 följande:

Ju jag vet att man inte kan göra så mycket men vill bara att veckorna sk gå snabbt 🙏🙏

Ja eller hur! Jag ska försöka fokusera på annat nu i början så veckorna går fort 🙈
  • DrömlivetiHD
    Elefanten92 skrev 2024-01-01 19:04:16 följande:
    Åå så härligt ändå att de tagit sig ?snabbt?. 😍 När man jagar de där plusset så kan ibland 2 månader kännas lika långt som 5 år. Viljan är ju lika stark oavsett. 🥰 
    Kul vi har samma BF också 😁
    Ja det var skönt att det tog sig. Det är verkligen påfrestande att jaga plusset 🙏 

Ja jättekul! Har du kollat vilken dag du byter vecka? Jag har inte kollat det än 😃
  • DrömlivetiHD
    Elefanten92 skrev 2024-01-02 20:23:13 följande:
    Det är ju det 🥰 
    Ja! Aa jag byter på söndagar faktiskt enligt Liberoappen 😅
    Okej 😃 Jag kör Preglife appen och byter vecka på tisdagar. Är på 5+2 idag. 
Svar på tråden Bf September 2024