• Anonym (Hur?)

Ska jag ge honom en andra chans?

Jag och mitt ex bor ihop med hund, inga barn. För några veckor sedan dumpade jag honom. Jag kände mig trött och färdig. Känner mig inte kär och inte han heller. Han har rätt mycket jobbiga personliga egenskaper, såsom att han får ångest och oro över små saker. Han prioriterade alltid att vara hemma också och inte sin familj eller vänner.

I övrigt är han en fin person. Han är omtänksam, har alltid stöttat och funnits där för mig. Han har en bra karriär och ser bra ut.

Efter mitt besked så har han bönat och bett flera gånger efter en andra chans. Han tycker att vi är värda det. Han vill jobba på sina problem när nu alla korten ligger på bordet. Han vill göra mig lycklig och glad. 

Jag känner mig färdig men allt det han säger låter rationellt och vettigt.

Vad tycker ni? Envisas jag över mitt beslut? Tycker ni att man ska överväga en andra chans då gräset knappast lär vara grönare på andra sidan.

Nu har jag möjlighet att starta på nytt med honom och när vi känner till vad vi behöver jobba på samt vad våra behov är.

• Svar på tråden Ska jag ge honom en andra chans?
  • Anonym (Hur?)

Ingen?

• Anonym (Hur?)

Man brukar ju säga att om man vill ha någon i sitt bästa jag så måste man även vara beredd att ta den i sitt sämsta jag. Jag dumpar honom för att han varit sin sämsta version.

Svar på tråden Ska jag ge honom en andra chans?