• Anonym (Hur?)

Ska jag ge honom en andra chans?

Jag och mitt ex bor ihop med hund, inga barn. För några veckor sedan dumpade jag honom. Jag kände mig trött och färdig. Känner mig inte kär och inte han heller. Han har rätt mycket jobbiga personliga egenskaper, såsom att han får ångest och oro över små saker. Han prioriterade alltid att vara hemma också och inte sin familj eller vänner.

I övrigt är han en fin person. Han är omtänksam, har alltid stöttat och funnits där för mig. Han har en bra karriär och ser bra ut.

Efter mitt besked så har han bönat och bett flera gånger efter en andra chans. Han tycker att vi är värda det. Han vill jobba på sina problem när nu alla korten ligger på bordet. Han vill göra mig lycklig och glad. 

Jag känner mig färdig men allt det han säger låter rationellt och vettigt.

Vad tycker ni? Envisas jag över mitt beslut? Tycker ni att man ska överväga en andra chans då gräset knappast lär vara grönare på andra sidan.

Nu har jag möjlighet att starta på nytt med honom och när vi känner till vad vi behöver jobba på samt vad våra behov är.

• Svar på tråden Ska jag ge honom en andra chans?
  • Anonym (Hur?)

Ingen?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Eh)

Ni gjorde slut för några veckor sedan. Vilka mirakel är det du förväntar dig har hänt under den tiden....? Och menar du att du nu magiskt helt plötsligt är kär i honom igen? Knappast va....

• Hjelm

Mmm, för tiggeri är ju så sexigt. Speciellt när man redan tappade alla känslor.

• Anonym (M)

Det vet du inte förrän du har provat, kanske blir det jättebra och en nytändning, känslorna blommar upp igen. 

Fast tyvärr så är det nog ofta så att när avslut hotar så männen lovar vått och håller torrt. Det blir ingen förändring när du stannar. Kanske ett tag, men sen kommer de gamla hjulspåren tillbaka. 

Men som sagt det går inte att veta förrän du provat. Kanske blir det jättebra, kanske slösar du din tid.

• Stefan pappa till 3

Hej,

Jag är partisk....blivit dumpad med 3 barn och är också den som inget annat hade önskat en andra chans.

Hade kunnat göra allt. 

Bra läge att ställa ultimatum iallafall om man vill försöka.

Hoppas någon har testat och det faktiskt funkade och blev en nytändning.

Lycka till ♥️

Varför inte?
  • Mimosa86

Du behöver inte vara rationell här. Du har rätt att ge upp något dåligt eller brandrests när du vill.

Men om du känner att det finns något kvar mellan er så kan ni flytta isär och ta en paus för att känna efter om ni saknar varandra?

• Anonym (Nja)

Låter tveksamt. Tycker ni ska ordna varsitt boende hursomhelst, du skriver att han har ångest /oro och är mycket hemma. Låter som någon sorts psykisk ohälsa och då kanske en särborelation passar bättre. Om du nu verkligen vill försöka igen?

• Anonym (Hur?)

Man brukar ju säga att om man vill ha någon i sitt bästa jag så måste man även vara beredd att ta den i sitt sämsta jag. Jag dumpar honom för att han varit sin sämsta version.

• MsM84

Man känner sig inte alltid kär i en relation. Nackdelarna pratar du objektivt om, men inte hur de drabbar dig. Frågan är hur de känns för dig. Sen tycker jag du ska fundera på vad han gör för att må bättre och ni ska få det bättre tillsammans igen och om du tror ni skulle ha det bra tillsammans om han mådde bättre. Och, den viktigaste frågan - VILL du försöka igen?

Svar på tråden Ska jag ge honom en andra chans?