Gravid med Aspbergers och ADHD
Hej,
Jag har medelsvår adhd och alltid haft otroligt kort stubin. När jag blev vuxen insåg jag att mitt beteende inte kan beskyllas med att ?jag har adhd? - snarare överseende i vissa sammanhang.
Började därefter att kontinuerligt gå till psykolog och gör det än idag. Tror många med npf-diagnoser (självklart inte alla) missar att man behöver jobba med sig själv längs vägen också och att se medicineringen som ett komplement till terapin (Om man tar medicin vill säga).
Så det är mitt absolut bästa tips att börja med, gå till en psykolog och jobba med dina ?svagheter? - i detta fall humöret och hur du på ett bra sätt avleder tjafs till att blåsa upp till stora bråk?
När du fått ditt barn är det ditt ansvar (och den andra vårdnadshavaren) att liknande situationer inte uppstår igen - det är inte en bra miljö för varken barnet eller er själva - så ni har tid att jobba på situationen och ta det på allvar för då kan ni lösa allt.
Jag förstår att det är tufft att mötas av kritik men ditt bemötande är heller inte rimligt i kommentarerna - ibland måste man lyssna på vad andra säger oavsett om man inte håller med dem direkt - det kanske är givande i det långa loppet att höra andras tankar som inte ännu slår dig.
Stort lycka till