Anonym (Rädd) skrev 2023-12-29 19:37:53 följande:
Tack snälla för ett relevant svar! Gav upp på tråden iom att allt var påhopp och inget svar på min fråga.
I många andras ögon var det säkert inget stort gräl, men I mina ögon var det det då vi sällan bråkar. Klart att vi gnabbas lite men oftast inte mer en så.
Min fråga gick ju ut till folk som har npf diagnoser och hur deras graviditet gick, hur dom kunde kontrollera dom här hormonsvängningarna som jag inte är van vid, jag vet inte, det kanske är värre för oss med npf, kanske inte.
I varje fall, tycker attityden från de andra som svarat var så himla illa. Fick ont i magen av att läsa dom svaren. Har hittat en massa andra trådar här där folk utan npf lider av samma problem vid graviditet, rediga raseriutbrott men i deras trådar får dom tipps och tricks. Antar att skillnaden mellan deras och min tråd var att dom inte har npf diagnoser. Tycker det är förfärligt att man blir tillsagd att man inte bör bli mamma för att man tjafsat med sin man under graviditet.
super bra tips gällande boken! Det ska jag kolla upp!
många bra tips från dig så åter igen, tack snälla!
Ja, men är ju konstigt folk som kommenterar ofta.
jag har ju säkert också adhd. inte på papper, men har fått barn ändå. O det har gått hur bra som helst. Jag har själv haft kort stubin i början på graviditeten. Det lugnar sig sen, när hormonerna är mer i balans.
faktiskt en viktig del, att blivande pappa försöker tänka på det lite o kanske ta ett steg bakåt mot i vanliga fall. ibland blir det så bara. Häng inte upp dig vid ett bråk, prata om det med din partner o prata om hur det känns för båda. Känslor kan blåsa upp fort såhär i början
lycka till nu