• Anonym (Signe)

Hur klarar ni er ekonomiskt ?

Du får ut mer än mig men jag har bara ett barn i högstadiet. Så det blir väll någon kvitt där angående inkomstskillnaden vi har.
    Det går runt men behöver verkligen hushålla med ekonomin nu då vi alla drabbats av inflationen på olika vis.
    För mig har boendekostnader ökat MARKANT då både lån och avgift ökat mycket mer än lönen, sedan allt annat på det.
    En tre-fyra i Stockholm kostar väldigt olika ( se ovan) och har lång väntetid.
    Vet folk som betalar allt mellan 9-15 K i månaden för en 3-4:a. I Stockholm. De dyrare oftast mindre i kvm och nyproduktion och de billigare är äldre bostäder från 60-talet. Båda utanför centrala Stockholm.

• Anonym (Signe)
    Anonym (Kanske det går) skrev 2023-12-28 16:56:48 följande:

Vi bor söder om söder där vi alltid har bott.
    I Huddinge Komun men mellan Haninge och Farsta.
    Är inte så bekant med norr om Stockholm.
    Nu är det ju oroligt överallt men jag skulle inte hålla mig kring Jordbro,flemmingsberg C,Alkalla Hjulsta,Fittja eller Rinkeby,Vårby. Dessa områden känner jag till och åkt igenom vissa men jag känner mig inte trygg där.
    Är även väldigt slitna områden.
    Med tanke på vad du kan lägga på en hyra så är det 20 minuter från Stockholm som det kan finnas boenden inom dina önskemål men en trea då. Det funkar att låta barnen få egna rum och du bor i vardagsrummet. 
    Jag har en trea men facit på hand hade jag lugnt kunnat sova i vardagsrummet?.

• Anonym (Signe)
    Anonym (Kanske det går) skrev 2023-12-28 17:26:47 följande:
    Tack för återkoppling gällande områden. Ledsamt att det ska vara så dålig miljö "överallt" så fort det handlar om lägenhetsområden / hyreslägheter.

Jo - jag tänker att jag skulle kunna ha en bäddsoffa i vardagsrummet att sova i.
    Det tror jag funkar bra, bara barnen får egna rum.
    Ja det är tråkigt hur det har blivit i samhället.
    Där vi bor är det väldigt blandade boendeformer dvs hyresrätter, bostadsrätter, radhus och villor.
    Tror att sådana områden är tryggare än andra förorter med mestadels hyresrätter?mer balans och jag tror att den miljön är bra i långa loppet för alla. 
Svar på tråden Hur klarar ni er ekonomiskt ?