• Anonym (Ok)

Sova nakna med sina barn?

Sover naken med mitt barn som är 1,5 år. Gör det för att jag tycker det är bekvämare att inte ha trosor/nattlinne som vrider sig plus att barnet är så litet. När lillen blir äldre, om hon fortfarande sover med mig, kommer jag nog göra annorlunda. Nu när hon är så liten känns de helt okej för det är inte så att hon kommer åt mig iallafall. 

Ni som var emot det, ser ni det annorlunda om ni duschar och precis kliver ut samtidigt som era småbarn kommer in i badrummet? 
    Och även till er, om ni sover nakna med eran partner och så kommer barnet in mitt i natten för att sova med er, går ni upp då och tar på er underkläder? Eller har ni gått ifrån att sova nakna mer eran partner till att sova med kläder utifall att? 

• Anonym (Ok)

Okej ni går alltså upp och tar på underkläder.
    Min sambo har på underkläder av samma anledning som ni andra, vi diskuterade hur vi skulle sova i början osv där han inte kände sig bekväm. Förstår båda sidor men för min del känns det okej när barnet är så liten.

Nej vi byter inte lakan varje dag, det är inte samma som med underkläder tycker jag. 

Svar på tråden Sova nakna med sina barn?