Sova nakna med sina barn?
Ni som sover nakna ?byter ni lakan i sängen varje dag/ flera gånger i veckan då ?
För att även om man duschar precis innan man lägger sig så avger ( i brist på bättre ord) kroppen flytningar/ sekret och bakterier från underlivet som om man har underkläder på sig hamnar i dem - utan underkläder hamnar detta på lakanen
Underkläder byter vi normalt sett varje dag = allt detta hamnar i tvätten o försvinner = vi tar inte på oss dessa bakterier ,flytningar/ sekret igen nästa kväll så som vi gör om vi inte byter lakan efter att ha sovit nakna .
Och idén att underlivet skulle behöva luftas? stämmer inte?inte om du använder bomullsunderkläder och ? normal? luftiga byxor ?använder du alltid tajta kläder och syntet nära kroppen ja då kan du få problem i långa loppet.. men du får inte problem med svamp för att du sover i trosor / kallingar av bomull
(är själv 40+ och har Aldrig haft svamp i underlivet och då har jag sovit med trosor och nattlinne/pyjamas hela mitt liv och jag tror inte jag är unik på något sätt)