Avundsjuk på min storasysters barn
Många kommer nog tycka att jag är en hemsk människa som känner såhär, men jag kan inte låta bli att känna mig avundsjuk på min storasyster, vi är i samma ålder och har båda barn i samma ålder men våra barn är på helt olika nivåer. Min äldsta dotter fick barn när hon var 16 och pappan stack så fort hon blev gravid och ville inte ha något med varken henne eller barnet att göra, hon hoppade av skolan och började jobba, efter bara några år blev hon gravid igen och erkände att hon inte ens vet vem pappan är. Idag är hon över 30 år, ensamstående tvåbarnsmamma utan någon fader till barnen och har fortfarande ströjobb, hon kämpar med hyran så jag och min man får hjälpa till ibland. Min andra dotter bor hemma och fixar andras naglar själv, hon får inte in mer än någon tusenlapp per månad, jag tycke att hon kan jobba lite samtidigt också men det finns inget annat hon kan tänka sig jobba med, hon är i 25-årsåldern, även min son är i samma ålder och hoppade av gymnasiet för att jobba, det stället stängde ner och han är fortfarande arbetslös och bor hemma.min syster å andra sidan har en dotter som har en 6-årig universitetetsutbildning och har ett jobb med hög status och hög lön, hon är nygift med en man som jobbar inom samma bransch och de väntar ett barn. Hennes söner har även de hög utbildning, tjänar bra och har stabila partners.
Det märks att min syster är stolt över de och skryter om allt barnen åstadkommit. Jag vill vara glad för hennes skull men kan inte låta bli att känna mig misslyckad som förälder. När andra frågar vad mina barn gör skäms jag över att de inte är lika ?lyckade? i andras ögon. Jag vet att jag har skrivit jättemycket men Jag känner bara för att skriva av mig lite.