• violis

Borde jag väcka bebis?

Så länge barnet går upp i vikt enligt sin kurva finns ingen anledning att väcka bebisen.

Det är lika dumma råd som var när jag var bebis( på medeltiden 🤣) då min mamma fick höra att hon bara skulle amma var tredje eller om det t.o.m. var var fjärde timma även om jag skrek efter 2,5 h så skulle jag låtas ligga och skrika?det var bra för lungorna och jag kunde annars bli bortskämd  , jag skulle vägas före och efter varje måltid ?.som tur är lyssnade inte min mamma på de råden utan gav mig mat när jag ville även om det ibland ? bara ? gick 2,5 h emellan 

Du kommer få massor av råd om lika saker?lyssna och sålla ?ta till dig det du känner är det bästa för ditt barn ,vad som ger dig en bra magkänsla ,testa gärna men känns det inte bra så testa något annat istället kämpa inte på med något som inte känns rätt för dig - för även om det är ett bra råd / metod som fungerar för 95% av alla barn och föräldrar ,känns det inte bra för dig att följa det kommer ditt barn känna av din tveksamhet och metoden / rådet kommer inte fungera för er på ett bra sätt.

• violis

Såg nu att du skrivit att du får ont i brösten? det fanns förr en form av plastupa man satte över bröstvårtan på det bröst man inte ammande från just då ..? mjölk uppsamlare ? tror jag de hette? de kan man använda både om det läcker mycket från det andra bröstet under amning, om man har  så mycket mjölk för att det blir svårt för bebisen att få grepp eller för att ? lätta på trycket ? bara lite när bebisen äter mer sällan..de stimulerar inte mjölkproduktionerna som en bröstpump gör så man kan använda dem utan att riskera att få ännu större mjölkproduktion = ännu mer spända bröst 
    ( ett litet tips bara från egen erfarenhet ? det blir väldigt blött om man råkar vända dem upp o ner när man är trött  så var nog med vad som är upp o ner🤣🤣)

Svar på tråden Borde jag väcka bebis?