• Anonym (Ts)

Borde jag väcka bebis?

Har en 4-mån bebis som vips fått helt ändrade sömnvanor. Från att vakna var 3 h på natten sover hem nu en långsov på 5-6 h i ett svep, sen ammas det friskt en eller två gånger med en kortsov mellan, om ens det, eller bara vakentid, och sen somnas det om för några h sov. 

Dagtid äter bebis typ varannan h.

Men borde jag väcka barnet nattetid och mata?? Pigg och så mellan amningsr dagtid och kissar och bajsar regelbundet.

Känns bara så LÄNGE med en sån långsov?!

• Svar på tråden Borde jag väcka bebis?
  • asdfgh

Vissa bebisar börjar sova hela nätter tidigare än andra. Njut av friden skulle jag säga Flört

• Anonym (Ts)

Tack! Det har varit väldigt återhämtande att få sova 5-5,5 i följd. 

• Anonym (Ts)

Det jag märkt ärockså att bebisen gått mot att sova en längre sov på dagen och några väldigt korta, så rent i antal timmar behövs ju en längre sov nån annan gång med.Men det äts glatt varannan h på dagen förutom när bebis sover 2 h en gång, då blirbdet ju 2,5-3 h mellan målen. Men annars är det en bebis som nu blivit mkt mer stabil, försöker rulla i babygymmet och pratar och skrattar mycket.

• Kvinna1989

Min andra började sova hela nätter från 1,5 månaders ålder. Först 2 nätter 5-6 timmar och sen 8-10. Tills ungefär 5mån, då började hon äta 1 gång på natten igen.

Njut!

• Anonym (Ts)
    Kvinna1989 skrev 2023-12-23 08:33:12 följande:

Min andra började sova hela nätter från 1,5 månaders ålder. Först 2 nätter 5-6 timmar och sen 8-10. Tills ungefär 5mån, då började hon äta 1 gång på natten igen.

Njut!

Kanske får göra det, kämns som jag klivit ut lite ur sömnbristdimman nu.
  • Kvinna1989
    Anonym (Ts) skrev 2023-12-23 10:03:56 följande:
    Kanske får göra det, kämns som jag klivit ut lite ur sömnbristdimman nu.
    Ja verkligen. Min yngsta bli snart 7 mån och känns lyx att ha få sovit så bra tidigt. Många kämpar i månader med sömnlösa nätter.
  • Anonym (Mamma)

Nej, låt bebisen sova!

• Anonym (Ts)
    Anonym (Mamma) skrev 2023-12-23 13:35:00 följande:

Nej, låt bebisen sova!

Så skönt att höra många som tycker detta. Har bara hört att jag måste amma minst var tredje h dygnet runt men det känns så elakt att störa den enda g på dygnet bebis sover mer sammanhängande!
Svar på tråden Borde jag väcka bebis?