Inlägg från: Anonym (Avtändande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Avtändande)

Olika förutsättningar ekonomiskt

Urk, riktigt avtändande med människor som har stora skulder. Mer ett karaktärsdrag som lämnar en hel del avsmak i munnen. Tänk dig för både en och två gånger innan du skaffar barn med människan.

• Anonym (Avtändande)
    Anonym (Blondie) skrev 2023-12-18 11:03:46 följande:
    Tog illa vid mig?
    Inte alls, jag beklagade bara din unkenhet.

Sen får du tro vad du vill, och vill du kasta mer skit på mig så varsågod. Såna som du brukar vilja ha sista ordet, så bara kör.
    Jag lovar att inte replikera, oavsett hur lågt du sjunker.

Ps, jag tror att (XXX) i inlägg #8 är något på spåret.  // Cool
    Helt uppenbart att du tog illa vid dig? Smulan gav bara sin syn på saken utifrån ts frågeställning och då hoppade du direkt in i diskussionen och började rabbla upp "riktig kärlek" och drog jämförelser med din situation. Förstår att det är jobbigt att vara ekonomisk gisslan till sin partner men det ger dig inte rätten att spy galla på andra som uppenbarligen har det betydligt bättre än vad du har. Du har full rådighet över din egen situation varesig du vill tro det eller inte.
  • Anonym (Avtändande)
    Goneril skrev 2023-12-18 13:07:09 följande:

Alltid intressant att följa spannet av åsikter när det gäller ekonomi. Kärleken, den rosenröda skimrande, tycks inte mattas av skulder enligt vissa i tråden. Nu tror jag inte att det förhåller sig så egentligen utan det är ett sätt att försvara sitt eget livsval.                                                                                                                                                                                                                                            I grunden mår alla bra av en stabil ekonomi, ett lugnt vardagsliv utan chockartade upplevelser i form av betalningspåminnelser. Jag skulle aldrig välja en partner som visar bristande ansvar för privatekonomin; det säger så mycket om personens läggning. Jag skulle inte vilja leva med den oron eller de begränsningar som en usel ekonomi innebär. Sen kan man ha olika tolerans i denna fråga; vi väljer förstås. Att aldrig kunna resa, att inte ha råd med goda middagar, opera, konserter eller ett socialt liv överhuvudtaget skulle jag se som en livssorg.

Ajaj, nu kommer alla som valt just ett fattigt liv att hoppa på dig med kommentarer så som "kärleken övervinner allt" och "hjärta före plånbok" :D :D

Håller förövrigt helt med i ditt resonemang.
Svar på tråden Olika förutsättningar ekonomiskt