Olika förutsättningar ekonomiskt
Urk, riktigt avtändande med människor som har stora skulder. Mer ett karaktärsdrag som lämnar en hel del avsmak i munnen. Tänk dig för både en och två gånger innan du skaffar barn med människan.
Urk, riktigt avtändande med människor som har stora skulder. Mer ett karaktärsdrag som lämnar en hel del avsmak i munnen. Tänk dig för både en och två gånger innan du skaffar barn med människan.
Alltid intressant att följa spannet av åsikter när det gäller ekonomi. Kärleken, den rosenröda skimrande, tycks inte mattas av skulder enligt vissa i tråden. Nu tror jag inte att det förhåller sig så egentligen utan det är ett sätt att försvara sitt eget livsval. I grunden mår alla bra av en stabil ekonomi, ett lugnt vardagsliv utan chockartade upplevelser i form av betalningspåminnelser. Jag skulle aldrig välja en partner som visar bristande ansvar för privatekonomin; det säger så mycket om personens läggning. Jag skulle inte vilja leva med den oron eller de begränsningar som en usel ekonomi innebär. Sen kan man ha olika tolerans i denna fråga; vi väljer förstås. Att aldrig kunna resa, att inte ha råd med goda middagar, opera, konserter eller ett socialt liv överhuvudtaget skulle jag se som en livssorg.