Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Olika förutsättningar ekonomiskt

Ni har varit tillsammans i 5 år, du har stått vid hans sida medan han ordnat upp sin ekonomi. Det tyder på kärlek, tänker jag. Och det vore dumt att kasta bort. 

Nu vet jag inte hur gamla ni är, om ni vill bo i hus/BR, när ni vill skaffa barn. Men jag tänker så här: med tanke på det som varit, så se till att skydda dina egna tillgångar. Skriv avtal om det behövs. Du får görna vara generös om du vill, men tänk efter noga innan ni tar gemensamma ekonomiska beslut, så att du inte blir sittande med skulder som egentligen är hans. 

• Anonym (Anna)
    SmulanFnulan skrev 2023-12-18 10:05:08 följande:
    Hjärtat istället för plånboken? Det skrev jag aldrig. Jag förstår att det sticker i ögonen på såna som dig som dras med blancolån och inkassoskulder och som har våta drömmar om att en dag få åka till Ullared och shoppa järnet. Vi har helt enkelt olika drömmar och olika mål på vad vi vill uppnå i våra liv. :) 
    Så du kunde inte svara sakligt utan att slänga in en massa personangrepp?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Isabella) skrev 2023-12-18 10:28:38 följande:
    Ja, vi har gått igenom en hel del! Att vi älskar varandra mycket råder det inga tvivel om. Vi är 30+ så många i min umgängeskrets har redan barn, hus och hela den biten. Jag och sambon har väntat med allt det pga få chansen ordna upp hans liv först.

Bra tips! Ska kolla mer på det. 
    Tycker du resonerar sunt. Man kan stötta, hjälpa osv utan att vara naiv. 
Svar på tråden Olika förutsättningar ekonomiskt