• Core

Vad skulle du gjort utan toxisk maskulinitet?

Se dig omkring.

Med all sannolikhet är det rum du sitter i, i det hus du befinner dig i, på den möbel du har arslet på, skapat ur det feminismen etiketterat toxisk maskulinitet.

Vem ska laga ditt läckage i taket när det spöregnar, vem ska ut i skogen när en el ledning rasat och skapat elavbrott? Vem ska året runt, i alla väder, bygga de hus och byggnader du spenderar ditt liv i?

Vem ska bo på smutsiga plattformar i havet för att pumpa den olja du än så länge är beroende av för att leva i det moderna samhället vi alla har lyxen att leva i?

Poängen är att det är dessa män som dött i stora antal det här året, som de i bygghissen.

De här jobben kräver testosteron, och testosteronet har baksidor. Nej, det här är inte att legitimera brott eller att skada andra, men faktum är att det är en viss typ av personlighet som dras till de här yrkena. Och vad skulle världen gjort utan dem? Är du villig att dö för samhällets framväxt? Är överklassen villiga? Feministerna? nån måste vara villig, annars sitter ni där ute i en hydda av grenar och dör vid 32.

Samhället kan inte försöka undertrycka den här stora delen människor som driver oss framåt, vi måste inkludera och erkänna att de behövs, för att komma till bukt med problemen som finns kring dessa.

Det här är en hyllning till mannen som karvats ur sten, svett, blod, smärta och är   fortfarande den grund hela samhället vilar på.
  • Svar på tråden Vad skulle du gjort utan toxisk maskulinitet?
  • Tukt

Om det nu behövs maskulinitet för det du beskriver - vilket jag betvivlar, så måste den ju med automatik inte vara toxisk för det.

• Gurksoppa

bara mer och mer patetiska försvar av dessa så kallade maskulina män. Eller misogyna incels. Vet du vad? Det går finfint att bete sig väl OCH ha ett så kallat maskulint jobb. alla män i min närhet är elektriker, snickare, vvs-montörer, grävmaskinister och anläggningsarbetare. Ingen av dessa män varken tror på maskulin skitpropaganda, dessa är riktiga män som är jämställda. Hur kan det vara så tro? Märkligt. 

• Core
    Tukt skrev 2023-12-16 23:54:36 följande:

Om det nu behövs maskulinitet för det du beskriver - vilket jag betvivlar, så måste den ju med automatik inte vara toxisk för det.

Om? Har du något belägg för annat?

Vad det måste eller inte spelar egentligen ingen roll, när det är just de männen som väljer de yrken jag menar? Frågan är, hur hade ditt liv utan de här männen sätt ut?
  • Core
    Gurksoppa skrev 2023-12-17 00:00:30 följande:

bara mer och mer patetiska försvar av dessa så kallade maskulina män. Eller misogyna incels. Vet du vad? Det går finfint att bete sig väl OCH ha ett så kallat maskulint jobb. alla män i min närhet är elektriker, snickare, vvs-montörer, grävmaskinister och anläggningsarbetare. Ingen av dessa män varken tror på maskulin skitpropaganda, dessa är riktiga män som är jämställda. Hur kan det vara så tro? Märkligt. 

Incels försvara männen utan testosteron, väldigt enkelt sagt, men en helt annan grupp män. 

Det går finfint ja, men har du suttit i de här miljöerna? Jag har gått på bygge i 15 år, vidareutbildad nu men jag vet vad jag pratar om. 95% av de som sitter där är män feminismen svartmålar. Och visst går det bra, men den stora majoriteten av sk vanliga män väljer andra inriktningar.

• Core
    Gurksoppa skrev 2023-12-17 00:00:30 följande:

Sen är det ju berättigat att ifrågasätta, har du alltså haft en diskussion med en så stor grupp män om vad de tror på? Vad ger dig rätten att föra deras talan i det här?

Jag säger inte att jag försvarar män som är svin, men jag säger att det måste finnas en plats för de män som drar åt det här hållet, för de behövs mer än någon annan grupp. Att förtrycka maskulinitet är att måla in dessa i ett hörn av missbruk och våld, i en helt annan utsträckning än för 100 år sedan, för de har ingen naturlig erkänd plats i Samhället längre, trots att alla lutar på vikten av deras existens.

Bjud in för förändring. Det man gör idag är att försöka undertrycka maskulinitet på samma sätt som det feminina varit undertryckt, och frågan är vad tror ni att det resulterar i?
  • Gurksoppa
    Core skrev 2023-12-17 00:04:39 följande:

Incels försvara männen utan testosteron, väldigt enkelt sagt, men en helt annan grupp män. 

Det går finfint ja, men har du suttit i de här miljöerna? Jag har gått på bygge i 15 år, vidareutbildad nu men jag vet vad jag pratar om. 95% av de som sitter där är män feminismen svartmålar. Och visst går det bra, men den stora majoriteten av sk vanliga män väljer andra inriktningar.

jasså? Vilka män svartmålar feminismen? jo de män som är inskränkta, som ser sig ha ett större värde än kvinnan, de som beter sig som om de har ett större värde.

menar du att bara för att en man är snickare så måste det vara en man som har dålig personlighet? Och ursäkta personligheten med att man minsann är en sån där ?riktig man? och slå sig på bröstet och säga snickare?

att bete sig som en rövhatt är varken manligt eller kvinnligt, det är rövhattigt. Man måste inte va en rövhatt för vissa typer av jobb. Att ens tro att man måste ha det, och uppmuntra rövhattigt beteende är inte annat än just rövhattigt. Det är inte heller knutet till en yrkesroll att vara en rövhatt. så varför vill du normalisera rövhattigt beteende med att de bara är män? Det finns många män i dessa yrken som kan bete sig mer än väl och vara riktiga gentlemän. Hur kan dessa lyckas? Har de högre IQ?
  • Gurksoppa
    Core skrev 2023-12-17 00:11:32 följande:
    Sen är det ju berättigat att ifrågasätta, har du alltså haft en diskussion med en så stor grupp män om vad de tror på? Vad ger dig rätten att föra deras talan i det här?

Jag säger inte att jag försvarar män som är svin, men jag säger att det måste finnas en plats för de män som drar åt det här hållet, för de behövs mer än någon annan grupp. Att förtrycka maskulinitet är att måla in dessa i ett hörn av missbruk och våld, i en helt annan utsträckning än för 100 år sedan, för de har ingen naturlig erkänd plats i Samhället längre, trots att alla lutar på vikten av deras existens.

Bjud in för förändring. Det man gör idag är att försöka undertrycka maskulinitet på samma sätt som det feminina varit undertryckt, och frågan är vad tror ni att det resulterar i?
    Ska jag som kvinna vara kåt glad och tacksam för att en rövhatt väljer att ha ett manligt yrke? Eller varför ska män med rövhattigt beteende och människosyn hyllas oavsett yrke?
  • Core
    Gurksoppa skrev 2023-12-17 00:14:25 följande:
    Ska jag som kvinna vara kåt glad och tacksam för att en rövhatt väljer att ha ett manligt yrke? Eller varför ska män med rövhattigt beteende och människosyn hyllas oavsett yrke?
    Jag skiter fullständigt i vad du som kvinna gör, du kan dricka prosecco på en åkgräsklippare året runt for all i care, jag pratar på en samhällelig nivå, att undertrycka och svartmåla djup maskulinitet och kalla det för toxiskt är  att bita den hand som föder dig.

Och så är det, hylla maskulinitet istället för att försöka undanröja, för helt plötsligt står ni där utan nån som dör för eran rätt att ha ett liv i lyx.

Vi kan ju börja med diskussionen om jämställd lön, varför ska en frisör ha samma lön för en som dör på jobbet? Varför blir hon inte grovsing, vindkraftsmontör eller starkströmselektriker om hon vill ha mer lön? 
  • Gurksoppa
    Core skrev 2023-12-17 00:20:07 följande:
    Jag skiter fullständigt i vad du som kvinna gör, du kan dricka prosecco på en åkgräsklippare året runt for all i care, jag pratar på en samhällelig nivå, att undertrycka och svartmåla djup maskulinitet och kalla det för toxiskt är  att bita den hand som föder dig.

Och så är det, hylla maskulinitet istället för att försöka undanröja, för helt plötsligt står ni där utan nån som dör för eran rätt att ha ett liv i lyx.

Vi kan ju börja med diskussionen om jämställd lön, varför ska en frisör ha samma lön för en som dör på jobbet? Varför blir hon inte grovsing, vindkraftsmontör eller starkströmselektriker om hon vill ha mer lön? 

varför det kallas toxiskt? tja undra vad det kan bero på? Vilket kön är det som är överrepresenterade i brott som misshandel, mord, våldtäkt, sprängdåd, skjutningar. Eller vilket kön är det? Rätta mig gärna. 

så vad är det som ska hyllas? Ska vi tacka alla män som väljer att inte mörda? Misshandla? Skjuta? Lvra jobbat Lasse du har inte slagit någon idag heller. Normalt beteende ska väl inte hyllas utan det birde väl förväntas av alla?

har en kvinnlig frisör någonsin krävt samma lön som en vindkraftsmontör? Eller varför är den parallellen ens jämförbar? Om både lena och anders är starkströmselektriker däremot borde de väl båda ha likvärdig lön för likvärdigt arbete? eller är feminismen av ondo då med menar du? För lena borde väl vara hemmafru och ta hand om sin man? 

• Core
    Gurksoppa skrev 2023-12-17 00:30:18 följande:

varför det kallas toxiskt? tja undra vad det kan bero på? Vilket kön är det som är överrepresenterade i brott som misshandel, mord, våldtäkt, sprängdåd, skjutningar. Eller vilket kön är det? Rätta mig gärna. 

så vad är det som ska hyllas? Ska vi tacka alla män som väljer att inte mörda? Misshandla? Skjuta? Lvra jobbat Lasse du har inte slagit någon idag heller. Normalt beteende ska väl inte hyllas utan det birde väl förväntas av alla?

har en kvinnlig frisör någonsin krävt samma lön som en vindkraftsmontör? Eller varför är den parallellen ens jämförbar? Om både lena och anders är starkströmselektriker däremot borde de väl båda ha likvärdig lön för likvärdigt arbete? eller är feminismen av ondo då med menar du? För lena borde väl vara hemmafru och ta hand om sin man? 

Man pratar inte om vissa toxiska män,
    utan idag är rå maskulinitet lika med toxiskt oavsett vem det är. Trots att maskulinitet är oumbärligt på samma sätt som det feminina är. Döm mördaren, döm inte mig om jag är maskulin, det är inte en gemensam nämnare som gör oss både till mördare.
    Kvinnor är enligt forskningen mer neurotiska än män, har närmre till depression. Kvinnor dödar oftare sina egna barn än män. Etc etc i all oändlighet. Men legitimerar det faktumet påståendet att femininitet är lika med neurotiskt ? Nej. På samma sätt kan man inte stämpla det maskulina som aggressivt, bara för att det är vanligare förekommande bland män. 

Jag säger inte att den enskilde, utan att på samhällelig nivå vill man jämka löner för att det skiljer sig, speciellt i privat sektor.
    Här är en artikel, som till och med belyser att män oftare är inom ex industri, men ändå skriver man utifrån att det är ett problem att det är ett problem

https://www.vardfokus.se/nyheter/ny-rapport-sa-mycket-mindre-tjanar-kvinnor-an-man/

O
    ch det här är bra större än bara löner, maskulinitet ska förteyckas till varje pris, jag ber er bara att fundera vad det innebär.

Svar på tråden Vad skulle du gjort utan toxisk maskulinitet?