Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Minskade fosterrörelser sedan några dagar v 31

Även för mig blev det annorlunda efter v31. Både mindre frekventa rörelser och svagare rörelser, samt ju större bebis desto med ändrade de ju karaktär (och det i sig är ju inget konstigt). För mig var det i samband med att bebisen vände sig med huvudet nedåt.

Har varit in till förlossningen ett par ggr efter det pga att jag knappt känt rörelser, och allt var sett bra ut båda gångerna, och bebisen har kommit igång igen efter kanske 1-2 dagar. Efter v35 blev rörelserna TYDLIGT mindre.

Personalen på förlossningen och min barnmorska tror det har att göra med att han ligger nedåt och att jag har moderkakan framtill. Plus att det är trångt nu, och att det i kombination med när han har benen inåt mot min rygg så känner jag inte lika tydligt. Har haft samma idag, tydligt mindre rörelser, är i v40 nu så verkligen slutspurt. Men försöker intala mig att det är såhär han verkar vara för mig.. och känner tydligare när jag ligger ner på sidan med händerna ovanpå magen.

Jag tycker såhär: är du orolig så RING förlossningen! Varje gång jag varit in har de sagt att jag har gjort helt rätt i att komma in, att man ska ta det på allvar och att man aldrig kan åka in för mycket. Och det är ju bara en "ögonblicksbild" som man får, att allt är bra med bebisen precis när man är där, och det kan ju ändras faktiskt. Lita på magkänslan! Bättre att vara på säkra sidan när det kommer till ens bebis ❤️ Men ja, jag VET att man känner sig så besvärlig... Men det tycker inte personalen att man är, verkligen inte.

Svar på tråden Minskade fosterrörelser sedan några dagar v 31