Inlägg från: cotlettis |Visa alla inlägg
  • cotlettis

Era bästa tips inför potträning

Det mest effektiva (enligt mig) är att inte hålla på för tidigt, de är sällan mentalt redo för att förstå och det kommer bli mer jobb än resultat. Sen kommer de aldrig bli redo av sig själv, de kan ju lätt ha blöja upp till 4-5 år om man inte lär dom. 

Vi körde all in när vårt barn var 2.5 år, ryckte blöjan, stannade hemma i 2 dagar och hade plastad frotté överallt. Väldigt snabbt förstod barnet och sen vågade vi oss ut och han till förskolan. Blev några olyckor, framförallt på förskolan, men det gick väldigt snabbt. Det var mitt i vintern så det som alla säger om att göra på sommaren håller jag inte heller med om.

Jag lånade "Potträning på 3 dagar" på biblioteket och körde efter deras tips. De sa att man skulle ta bort pottor ett tag innan, för de blir lätt leksaker om de står framme.

Dock så orkade vi inte ta nattblöjan samtidigt och riskera vår fantastiska sömn och den är fortfarande kvar ett år senare. Även om vårt barn har börjat vakna på natten och kissar i pottan flera nätter. 

Svar på tråden Era bästa tips inför potträning