Noelani skrev 2024-02-26 12:35:14 följande:
Åh då förstår jag bättre! Vad tufft att inte kunna få ett klart besked kring det...
men kan lungorna utvecklas ändå hyfsat okej utan fostervatten eller behövs just det? Alltså om han stannar inne längre är chansen då större trots för lite fostervatten?
Så hemskt att ni ska behöva gå igenom det här efter allt ni redan kämpat för! Stor kram!
Du ställer ofta bra frågor, fråga nr 2 undrar jag också över. De verkar förtegna för att de faktiskt inte helt säkert vet, det här är tydligen rätt ovanligt. Men jag tolkar det som att lungorna kan vara bra, men de kan också vara helt odugliga utanför magen. Sämre utfall när det hände så tidigt som för oss och varit så lite så länge. Det är hemskt hur folk kämpar, men samtidigt finns det ju de som inte har en riskgraviditet och ändå blir det jobbigt, och så finns det säkert dem som jag hoppas vi blir, man har ganska otäcka förutsättningar men kanske slutar det bra
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Tack för pepp