Vi som till slut blev gravida med IVF
Noelani: Ooh sex veckor går förhoppningsvis rätt fort, sååå spännande! Haha ja det kanske är en bra idé att packa BB-väskan nu så den är redo 😉 Ska bli så roligt att höra vad det är för liten personlighet som har grott där i din livmoder ? er alldeles egna bebis! Så glad jag blir att höra att du mår mycket bättre nu, det låter ju helt fruktansvärt som du har haft det! Så hemskt att gråta hela dagarna och att hormoner och graviditetsdiabetes tydligen kan göra det värre, för hur ska man kunna veta det. Som du säger är det så mycket som inte pratas om och som man inte hört talas om. Tur att du fått bra hjälp och att det där mörka, tunga är bakom dig nu
Finns det något man kan göra åt foglossningen nu sista tiden, eller är det framför allt vila som är medicinen? Toppen att du jobbar hemifrån och deltid, men du får som sagt känna efter om det kan krävas sjukskrivning på heltid nu sista veckorna.
Jag mår bra för det mesta, men foglossningen har blivit värre och värre här, framför allt i den stora fogen fram mot blygdbenet och ut i benen, insida lår osv. Så jag har fått ok från chefen att jobba lite mer hemifrån, typ tre dagar i veckan, så jag hoppas att det ska funka. Jag har ju ungefär tre månader kvar till BF så jag hoppas att foglossningen inte ska vara så här illa ända till dess, men sjukgymnasten sa att det kan bli bättre ett tag också, att det inte behöver vara konstant tills bebisen föds. Men som sagt, förutom foglossningen mår jag toppen och njuter av att se magen växa, känna bebisen röra sig, och att boa i huset
Ja jag försöker klämma ibland men förstår aldrig vad som är vad haha. Åh vad med ett samkönat par, blir motpol här mot dom flesta som lever i heterosexuella förhållanden så spännande att se om man tänker annorlunda framåt (typ dela FL och sånt) eller om det blir ungefär lika :D
Det blir nog att bestämma namn när den lille kommer ut - ni har inte spikat något än?6 veckor redan, gud vad tiden går fort, känns som du nyss födde!
Spännande att du snart börjar jobba - har du ett sånt jobb där du själv kan välja arbetstider fritt? Eller kommer du behöva ta möten osv?
Jag mår bra! Har börjat få lite kramp i vaderna på nätterna + att den lilla verkar gilla att leva om på nätterna med så man har lite svårt att somna. Men annars rent kroppsligt mår jag bra! Jag gick in i v 30 idag så har exakt 10 v kvarÅHHH stort grattis till er <3 Vilka fantastiska nyheter! Fick du ett BF datum? :D
Ja det är så kul med alla rörelser, du måste ju känna mycket nu också? :D Ja jag hoppas med att den nya blir bra, nästa besök blir med henne! Vi är så fokuserade på flytt och renovering nu att vi nästan glömmer bort att prata om lilltjejen, jag känner mig lite stressad över att inte kunna "boa", men vi har ju det viktigaste som vagn, babyskydd, kläder, säng osv så det kommer lösa sig tänker jag <3 Vi ska på profylaxkurs här i början av april med så då hoppas jag att man blir lite mer taggad att läsa in sig ordentligt på förlossning osv! Känner ni er redo?
Åh så mysigt med barnrum, längtar så mycket efter att fixa det! Gjorde ni något speciellt på väggarna eller bara målade? Har ni några namn ni funderar på?
//Melsson v 29+0
Melsson: Härligt att höra att du mår bra, men det låter inte så skönt med kramp i vaderna, och lite besvärligt att inte få sova ordentligt. Kanske är bebisen och kroppen som vill att vi ska öva för vad som komma skall, haha 😂 Tio veckor kvar, så häftigt! 👏
Vad spännande att nästa besök blir med din nya barnmorska, hoppas att det ska kännas toppen! Förstår att det blir mycket fokus på flytt och renovering nu, det är ju helt naturligt, och jag tror egentligen inte att det är någon stress med att ?boa?, plus att det låter som att ni fixat det mesta redan Som en kompis till mig sa, det är ju inte så att affärerna stänger så fort man kommer hem från BB, det går att handla saker efter födseln också 😉 Vad spännande med profylax-kurs! Tror absolut att man blir mer fokuserad och taggad efter det. Jag blev lite besviken att våran föräldrakurs inte börjar förrän i slutet av maj och är nedskuret till bara tre träffar (en i veckan, tidigare var det fem eller sex träffar), men det betyder att om bebisen kommer tidigare så kan vi missa sista kurstillfället, så jag hade önskat att kursen var lite tidigare, men men.
Ja absolut, nu känns det rätt mycket där i magen och även att andra kan känna rörelserna utanpå magen vilket är lite häftigt. Vi har inte börjat måla än, haha, har tagit rätt mycket tid med allt förarbete då vi ska måla på tapet så vi har slipat tapeterna och tagit bort alla skarvar etc, sedan målat med någon slags grundfärg ett par varv och därefter slipat, så nu ska vi måla taket och efter det får vi äntligen måla väggarna med den färgen vi har valt
Ja vi försöker med jämna mellanrum att prata om flicknamn men det går inte så bra, haha 😅 Vi har båda alldeles för få namnförslag som vi verkligen gillar, inget som vi tycker känns klockrent än. Men vi har lite tid kvar att fundera ändå, så vi ska nog hitta något som känns perfekt till slut. Ni hade inte heller spikat namn va?
Awesomeginger: Oron försvinner såklart inte över en natt, men precis som jag var inne på tidigare så är ju oddsen mycket bättre nu när man sett hjärtaktivitet, så vi hoppas och tror att det här kommer att gå bra Vilken vecka kommer ni att göra NIPT? Vi gjorde inte NIPT, men däremot KUB i vecka 12.
Igår njöt vi hela dagen, åt våfflor och pizza och myste, idag är jag inlagd. Det kan svänga fort. Får se vad de kommer fram till
Zaro: Vill bara säga än en gång att jag tänker på dig massor
/Vickan, vecka 25+6
Får vi veta kön då med 😲❤️