Melsson skrev 2024-03-11 12:32:09 följande:
Vad skönt att han växt på sig :D Så spännande att det kanske blir vaginal förlossning som du önskar, håller tummarna för det här längre fram <3 Vilken vecka var du i när dom kollade vikt - och vad vägde han då? Står så olika i alla appar om vikt tycker jag så lite kul att höra från en riktig "mätning" :)
Awesomeginger skrev 2024-03-11 08:45:05 följande:
Är så nervös, har första ultraljudet imorgon. Haft orolig sömn hela helgen och övertänkt att min vilopuls har varit aningen lägre än tidigare i veckan. Ca 70-72 istället för 75-79. Fortfarande väldigt mycket högre än när jag inte var garvid men ändå så över nojig. Tog ett gravetest idag på morgonen, två super starka röda sträck, så de är ju betryggande i alla fall.
Har ju alla tecken, illamående, trötthet, ömma bröst och uppblåst. Men ändå livrädda.
En fundering är det vul eller ul?
Åh förstår dig, jag var så fruktansvärt nervös inför mitt första, jag kunde knappt sova innan och satt och svettades som en gris i besöksrummet och hade sån ångest - men för dom allra flesta går det ju alldeles bra, och helt säker på att det kommer göra det för er <3 Om det är ultraljudet i v 8-9 så är det vaginalt man gör då! Man ser inte så mycket, ser ut som en liten böna - men man får se så att hjärtat slår
<3. Åh stor kram till er <3 Hoppas att snart få se dig i denna tråd igen. Ta hand om varandra <3 Så orättvist när det varit en kamp till en graviditet att den sen inte stannar :(
Orkidé8181 skrev 2024-03-08 14:33:16 följande:
Melsson:
Det blev så när jag hade helammat i ca 1 dygn.
jag har aldrig handmjölkat med någon av mina 3 barn, men eftersom amningen var lite seg att komma igång med denna då han inte riktigt hittade sugtekniken först så sa de att jag kunde handmjölka för att få fram någon droppe och locka han med.
som tur var kom amningen igång och jag behövde aldrig handmjölka/ lära mig handmjölka.
Skönt att amningen kom igång ändå! Och nu funkar den bra? <3
Skönt att höra att man inte är ensam om nerver. Försöker verkligen förbereda mig för hur jag ska tackla om de inte hittar ett tickade hjärta.
Enligt era beräkningar är jag i vecka 7+6 imorgon så då blir det vagnialt. Hade hoppas på att kommit förbi det.