Vi som till slut blev gravida med IVF
Hej, vilken bra tråd! Har hängt med sedan den startades men är lite dålig på att skriva men nu tänkte jag gå med här på riktigt! Jag är gravid i v. 20 efter vårt andra IVF-försök och andra återföring förra året. Är verkligen glad att det ändå gick såpass fort när vi väl började med IVF! Jag är 39 och vi hade försökt i totalt två år när vi till slut lyckades bli gravida. Utredningen visade att jag har endometrios och lågt AMH så två kvinnliga faktorer. Vi var på RUL i måndags som såg bra ut och fick veta att vi väntar en liten pojke! ❤️ Känns så fint! Var ganska omtumlande först att få reda på kön tyckte jag, fastän jag kände innan att det inte spelade någon roll egentligen och faktiskt redan kände på mig att det nog var en pojke. Men det blev liksom mer verkligt och man börjar föreställa sig framtiden osv! Iaf så är det vårt första barn och BF är 2 juni 😊 Sedan början av v. 19 har jag känt av små buffar inifrån magen som känns så häftigt och fint att känna och att få kontakt med den lille därinne 😍 första dagarna kände jag bara på kvällen och senare fler ggr under dagen. Men bara ganska svaga buffar än så länge, men min sambo har lyckats känna dem utanpå magen några ggr ändå 😊
Intressant att läsa hur ni tänker kring föräldraledighet och så, jag har insett att det börjar bli dags för oss också att fundera och planera! Ska nog också dra fram ett excel-ark snart och börja räkna lite. Tror vi kommer vilja ta så mkt obetalda dagar vi har råd med under de första 18 månaderna så man kan maxa den totala ledigheten och kunna spara dagar för att ha lite mer semester de första åren, hur länge de nu räcker. Det kanske är så de flesta tänker iofs 😄 Men det är lite att fundera och räkna på helt klart!