Anonym (märk) skrev 2023-12-14 16:41:00 följande:
Om man har så dåligt fokus och så dålig ork att man inte ens kan sköta sin egen hygien så kan man nog börja fundera om det innebär att man låter barnen springa ut i vägen och struntar i att byta blöjan, ja. Jag skulle definitivt inte vilja ha en sån inkapabel förälder till mitt barn.
Fast utifrån ts så kan hans dåliga hygien vara att han inte duschar varje dag och en gång i månaden går och lägger sig utan att borsta tänderna. Finns absolut ingenting i hennes trådstart som indikerar att han skulle vara en dålig pappa.
Men visst, det kanske är så att hon har sett honom lämna barnet helt utan uppsikt där det finns uppenbara faror och att han är vad som majoriteten av människor skulle betrakta som en vandrande sanitär olägenhet men det är inte alls vad jag uppfattar i vad hon skriver.
Jag uppfattar att han kan vara som mig. Som är så lättdistraherad att jag går in i väggar och absolut kan skippa duschen om jag ändå ska jobba hemma och går till ica med flottigt hår. Men ingenting av det har någon som helst korrelation med hur bra förälder jag är.