• AlbertSchweinstein

Kommer klimatförändringarna att utrota mänskligheten?

Det verkar som om folk inte lyssnar på forskningen. Viljan att behålla samma livsstil verkar starkare än viljan att tänka på nästa generation.

Varför lyssnar inte folk på larmen? Varför fortsätter ni äta kött, flyga, åka bil och konsumera som galningar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer klimatförändringarna att utrota mänskligheten?
  • HSOF
    Anonym (Flåklypa) skrev 2023-12-18 00:55:41 följande:

Jag är medveten om katastrofen mänskligheten står inför. Samtidigt uppgiven. Det gör ingen skillnad om jag undviker flygen, slutar åka bil, konsumera eller slutar äta kött. Fattas inte beslut högre upp i globalt samarbete så är det kört i alla fall. 

Jag känner mig aningen provocerad över att vissa element försöker bortförklara katastrofen. Ungefär som filmen "don't look up" Jag fattar ju att det är manipulativ propaganda i alla fall. Vissa andra verkar inte förstå det.

Vad är det för katastrof du pratar om?
  • HSOF
    Anonym (Flåklypa) skrev 2023-12-18 00:56:58 följande:
    Nej. Du kanske borde läsa...något 
    Ska jag läsa något?
  • Anonym (Flåklypa)
    HSOF skrev 2023-12-21 22:45:35 följande:
    Vad är det för katastrof du pratar om?
    Du verkar tro att den globala uppvärmningen innebär att palmer och tropiska paradisstränder kommer att inträffa på böda camping. Vid några graders höjning så kommer haven att dö.
  • Anonym (dyster framtid)

Jag tror att klimatpåverkan är en av orsakerna som gör att människan dör ut, men att det är längre fram än klimatalarmisterna säger (de har förutspått att vi skulle redan vara döda flera ggr nu) och med varje falsklarm riskerar de att tappa ytterligare trovärdighet. Tänk bara 10 år från nu, trovärdigheten kommer vara väldigt låg, och därmed stödet så klimatrörelsen blir bara en liten undergångssekt utan inflytande.

• Hysteri

Varför använder du dator? Massor med kobolt i datorer vilket inte är bra för miljön 

• Anonym (Flåklypa)
    Hysteri skrev 2023-12-22 15:42:20 följande:

Varför använder du dator? Massor med kobolt i datorer vilket inte är bra för miljön 

Varför är du sarkastisk? Är du en sån som låtsas som att det inte existerar en överhängande klimatkatastrof?

Jag tror ju att sånt förnekande handlar om att skydda en väldigt sårbar ångestproblematik. Alla med normalintelligens fattar ju att koldioxidutsläppen har genererat en uppvärmning som kan leda till att haven dör. Du kan ju luta dig tillbaka och känna dig uppgiven som jag gör, eller låtsas som något annat för att hantera ångesten.

Vissa försöker hitta en "planet b" för att lösa den, andra försöker slå mynt av olika filterlösningar, (vilket också genererar incitament) 
    men händer ingenting högre upp så är det kört. Och för att folk ska kunna göra något högre upp så behöver de känna stöd för det. Idag så finns krafter som politiskt försöker sabotera (med den typen av whataboutism propaganda du kör med) 
  • HSOF
    Anonym (Flåklypa) skrev 2023-12-21 23:00:29 följande:
    Du verkar tro att den globala uppvärmningen innebär att palmer och tropiska paradisstränder kommer att inträffa på böda camping. Vid några graders höjning så kommer haven att dö.
    Nej. Men du verkar gå på samma domedagsprofetia som de varnat om i snart 50 år nu. Nä vi kommer inte gå under om 10 år.

Allt detta är ett sätt för världens lilla men så  mäktiga elit ska kunna cebtralisera sin makt.

Allt detta bygger på hypoteser som egentligen inte är riktig vetenskap. Om man är lite nyfiken och börja granska denna klimatreligion så ser man ganska snart agendan och överdrifterna bakom. Det är väldigt mäktiga intressen bakom klimatfrågan och nu har det blivit ett självspelande piano, precis som dessa människor bakom har försökt med i snart 50 års tid.
  • HSOF
    Ja FN och Gutteres är ju inte den bästa källan till fakta?

Du kan ju istället läsa på lite från IPCC fulla rapport eller riktiga forskare som tolkat innehållet i IPCC. Sedan finns det väldigt mkt att se om man kollar bakåt i tiden och nej, jordens historia börjar inte vid 1850..
  • Anonym (Flåklypa)
    HSOF skrev 2023-12-22 21:05:44 följande:
    Nej. Men du verkar gå på samma domedagsprofetia som de varnat om i snart 50 år nu. Nä vi kommer inte gå under om 10 år.

Allt detta är ett sätt för världens lilla men så  mäktiga elit ska kunna cebtralisera sin makt.

Allt detta bygger på hypoteser som egentligen inte är riktig vetenskap. Om man är lite nyfiken och börja granska denna klimatreligion så ser man ganska snart agendan och överdrifterna bakom. Det är väldigt mäktiga intressen bakom klimatfrågan och nu har det blivit ett självspelande piano, precis som dessa människor bakom har försökt med i snart 50 års tid.
    Det är fakta att polarisarna försvinner. Vad dom gjort historiskt är ju att reglera när det blir extrem hetta. För att sen återskapas. Det är också fakta att koldioxidutsläppen har orsakat det. Det är också fakta att forskning ligger bakom. Det är också fakta att krafter som INTE kan understödjas av forskning påstår annat. Pga politiska krafter. Då kan du ju fråga dig varför de skulle låtsas som annat? För att det ligger pengar bakom naturligtvis. Såsom det Exxon sysslade med. De vill ju att folk ska fortsätta med gammalmodig förbränningsteknologi. 
Svar på tråden Kommer klimatförändringarna att utrota mänskligheten?