Inlägg från: Anonym (Piffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Piffe)

Vad är det med min bebis?

Hej! Åh låter som en jobbig situation Hjärta 
    Förstår oron kring om det kan vara smärta bakom, det låter som en trolig teori, och kan i sin tur påverka andningen (men tyvärr inte "mätas" utifrån...) kanske är det magen/tarmarna som är lite sena i starten och strular? 
    Är tummarna alltid invikta? Isåfall bör det växa bort inom två veckor, över 8 veckors ålder med invikta tummar bör undersökas så tycker i isåfall att ni ska ta kontakt åter snart med läkarna, och då även trycka på att ett litet barn ska inte vara otröstligt vid all vaken tid. 
    Ville mest egentligen skicka kramar till er {#emotions_dlg.flower} och hoppas ni får svar och rätt hjälp! Stå på er, en förälders magkänsla är ofta något på spåren! 

• Anonym (Piffe)

Och just för tröst och lugn, har ni en sån där stor pilatesboll som man kan sitta och "guppa" på? Vi hade en bebis med magont och det var det enda som funkade, dag och natt i månader satt jag på den där jäkla bollen med bebis i famnen, eller i babyselen eller inlindad i filt, och skumpa upp och ned, men lugn blev bebben till slut iaf. Idag är hon tre och världens gladaste puh. 

• Anonym (Piffe)

Bra idé att filma! Och klokt att även massera händer och tummar som du fått tips om! Usch vad jobbigt för er allt detta Hjärta kan ni kontakta BVC och be om att få träffa läkare där på bokat besök snarast? (det kanske ni redan gjort) vi fick komma med vår 6-veckors och upplevde väldigt bra bemötande av läkaren på BVC, på akuten är de ju ofta väldigt stressade. Klokt att kolla privata alternativ också. Kram till er

• Anonym (Piffe)

Försökte citera ditt inlägg TS men funkade inte på mobilen, skumt. Ja vi fick komma då hon hade som korta "kramper" då hon spände sig bakåt, läkaren på BVC undersökte och tog även in en kollega som kollade och tillsammans bedömde de att det inte var någon fara utan att hon nog var väldigt stark bara (gick en del över tiden och kom ut "mer än färdig" haha.. Och de hade nog rätt för idag är hon tre och utvecklats helt normalt. 

De sa också att de gärna hade velat se film på när det hände, för självklart hände inget "anfall" när vi var där Obestämd så bra tips! 

• Anonym (Piffe)

Åh låter bra! Kunde ni få lite tips/råd/stöttning av BVC kring vad det kan vara och om det ska utredas vidare?

• Anonym (Piffe)

Åh ok, låter bra. Håller tummarna för er, stå på er och hoppas allt går väl - de tror jag! Glad

Svar på tråden Vad är det med min bebis?